با دانستن این نکات یک ماهی تازه بخرید

یکی از ظریف ترین گوشت هایی که ما مصرف می کنیم، گوشت ماهی است و به همین خاطر نتیجه توجه به تازگی و مناسب بودن گوشت آن می تواند در داشتن طعمی دلنشین برای غذای شما امری مهم باشد.

لینک کوتاه کپی شد
 
به گزارش جی پلاس، از گوشت ماهی می توان غذاهای بسیاری را طبخ کرد اما معمولا ریسک کمی را قبول می کنیم و آن را نمیپزیم بلکه تنها به سرخ کردن ماهی اکتفا می کنیم در حالی که با داشتن و انتخاب کردن یک ماهی خوب و مناسب و پختن آن می توانیم غذاهای خوش طعمی را داشته باشیم.

 

اما نکاتی که باید در هنگام خریدن ماهی به آن ها توجه کنیم چه هستند؟

1_ ماهی باید سفت و دارای سطحی براق باشد: سطح ماهی باید دارای یک درخشندگی و براقیت باشد و گوشت آن باید سفت باشد هرگونه علامت از پوسته پوسته شدن یا شل بودن گوشت ماهی می تواند به علت ماندگی ماهی باشد.

2_ بوی مطبوع: یک ماهی مناسب و تازه هرگز بوی تند و زننده ای ندارد بلکه تمامی ماهی های تازه دارای بوی ملایمی هستند به خصوص اگر از دریا و رودخانه به تازگی صید شده باشند. تنها یک ماهی فاسد وکهنه می تواند دارای بوی ترش، تند و تیز باشد.

3_چشم های ماهی یک نشانه خوب: چشم های ماهی می تواند یک نشان خوب برای تشخیص ماهی خوب باشد چشم ها باید پررنگ براق و شفاف باشند. اگر چشم ها دارای فرورفتگی به سمت عقب و یا کدر باشند این نشان از کهنگی و پیر بودن ماهی است.

4_آبشش ها را بررسی کنید: برای خریدن یک ماهی مناسب آبشش های آن را بررسی کنید. آبشش ها باید به رنگ صورتی روشن و یا صورتی مایل به قرمز باشند. همچنین باید دارای کمی رطوبت باشند، ماهی کهنه دارای آبشش های فرورفته و خشک است.

5_سایر علائمی که باید بدانید این است که به هرگونه تغییر رنگ به رنگ قهوه ای و یا زرد در لبه ی گوشت و بافت های اسفنجی توجه کند این نشانه از علائم یک ماهی فاسد و کهنه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید