جمشیدیان: پیروزی برای مجیدی کمتر از برد داربی نبود

هافبک سابق استقلال و سپاهان معتقد است با نتیجه ای که دیشب رقم خورد، آبی پوشان پایتخت یک گام به کسب سهمیه آسیا نزدیک شده اند اما کار هنوز تمام نشده و تا هفته پایانی ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دوئل بزرگ هفته بیست و هفتم لیگ برتر در تهران برگزار شد و استقلال در شبی که به علت اخراج زود هنگام رضاوند شانس کمی برای پیروزی داشت، توانست بازی را دو بر یک از آن خود کند. اگرچه اشتباه داور روی اعلام پنالتی به سود آبی ها دخیل بود اما چهره ویژه این بازی شایان مصلح، مدافع بخشیده شده سپاهان بود که روی این پنالتی بی تجربگی کرد و شرایط را برای فریب داور از سوی مهاجم باتجربه استقلال فراهم کرد و در ادامه هم گل به خودی زد تا کار تیم قلعه نویی یک سره شود.

این پیروزی ارزشمند برای فرهاد مجیدی کم ارزش تر از بردن داربی نبود چرا که به لطف همین پیروزی می تواند جای پای خود را روی نیمکت استقلال محکم کند و با کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، چشم انتظار فصل آینده بماند. بی دلیل نیست که او بعد از پیروزی، انگشتان خود را به علامت سکوت مقابل صورتش قرارداد تا برای منتقدانش پیامی را ارسال کند!

احمد جمشیدیان ، بازیکن سابق استقلال و سپاهان درباره این بازی گفت: نیمه نخست بازی چنگی به دل نزد اما همه دنبال نیمه دوم بودیم که هر دو تیم موقعیت هایی داشتند و بازی جذاب تر دنبال شد. فکر می‌کنم با نتایج این هفته، استقلال یک گام به سهمیه نزدیک شد اما هنوز هم در سه هفته آخر می‌تواند هر اتفاقی رخ بدهد و من معتقدم جنگ سهمیه تا روز آخر بین استقلال، سپاهان، تراکتور، شهرخودرو و فولاد ادامه دارد.

هافبک سابق استقلال درباره ترکیب فرهاد مجیدی برای این مسابقه حساس اظهار کرد: به اعتقاد من بازی کردن استقلال با سیستم چهار دفاعی که در طول فصل کمتر با این ترکیب بازی کرده، نیمه نخست را از این تیم گرفت.  البته شاید مجیدی برای این کارش دلایلی داشته که با اخراج رضاوند این برنامه بهم خورد.

او با تمجید از تعویض قایدی و وارد کردن دانشگر به زمین در نیمه دوم گفت: ورود دانشگر به زمین، استقلال را به حالت سه دفاعی بازگرداند و در نتیجه دیاباته به تک مهاجم استقلال تبدیل شد. از طرفی دانشگر با توجه به ویژگی بازی هجومی خود توانست در خط حمله هم موثر ظاهر شود. به این ترتیب ریتم بازی استقلال خیلی بهتر شد و با وجود 10 نفره بودن حملات زهردارتری را ارائه دادند. در مجموع فرهاد مجیدی وقتی به سیستم اصلی تیمش برگشت فوتبال بهتری را ارائه کرد. البته کمی هم خوش‌شانس‌تر از سپاهان بود و توانست بازی را برنده شود.

هافبک سابق استقلال و سپاهان پنالتی اشتباه به سود آبی پوشان پایتخت را روی تیزهوشی و باتجربگی دیاباته دانست و اظهار کرد: می‌توان گفت استقلال روی هوش شیخ دیاباته صاحب پنالتی شد و به گل رسید. پس از آن هم با یک ضدحمله و روی یک گل به خودی نتیجه را 2 بر صفر کرد. در مجموع نیمه دوم دست سپاهان بود و این تیم موقعیت‌های زیادی داشت.

استقلال و نساجی

جمشیدیان به خارج کردن نورافکن از زمین بازی اشاره کرد و گفت: کادر فنی سپاهان با شروع نیمه دوم نورافکن را بیرون کشید چون با توجه به تنش‌هایی که در نیمه اول ایجاد شده بود به درستی تشخیص دادند که این بازیکن ممکن است در نیمه دوم اخراج شود.

او در پاسخ به این سوال که کادرفنی سپاهان راهکار مناسبی را برای خروج از این وضعیت انتخاب کرد یا خیر گفت: کادرفنی سپاهان علی قربانی را به علت قد و قامت بلند وارد زمین کرد. این  تیم با دو مهاجم سرزن یعنی کی‌روش و قربانی به دنبال ضربه زدن از جناحین به استقلال بود. آن‌ها روی گل‌هایی که خورده بودند غافلگیر شده بودند و تغییرات در سپاهان طوری بود که سعی کردند این تیم هجومی‌تر شود اما روی نیمکت واقعا مهره خاصی حضور نداشت که بخواهد به تیم اضافه شود و کمک کند.

جمشیدیان درباره مهره تاثیرگذار استقلال در این دیدار یادآور شد و گفت: دو هافبک استقلال یعنی علی کریمی و مسعود ریگی نقش تعیین کننده ای برای این تیم داشتند و توانستند تقابل های وسط زمین را در اکثر موارد به سود تیم خودشان کنند. آن‌ها در نیمه اول کنترل توپ را به خوبی انجام دادند و در نیمه دوم هم به خوبی جلوی مدافعان جمع شدند و اکثر توپ‌های سوم را جمع کردند. در استقلال هافبک‌ها مانند اکثر بازی‌های این فصل کیفیت خوبی داشتند و نبض بازی را در شرایط حساس به دست گرفتند. آن‌ها، هم در دفاع خوب کمک کردند و هم در حمله به خوبی برنامه‌های تیم را شکل دادند.

محمد محبی، زننده تک گل سپاهان مقابل استقلال یک بار دیگر ثابت کرد که استعداد درخشان برای فوتبال ایران است. جمشیدیان گفت:  یکی از کلیدی‌ترین مهره‌ها و بهترین بازیکنان سپاهان در این فصل محمد محبی بوده؛ اگرچه او مقابل استقلال آن فروغ همیشگی را نداشت اما در کل به همراه حسینی بازی‌ خوبی را در فاز هجومی سپاهان مقابل استقلال انجام دادند.

دیدگاه تان را بنویسید