پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

عاشوری: پوکر قهرمانی پرسپولیس جاودانه نمی شود/ فقط یک قهرمانی در آسیا باقی مانده است

پیشکسوت پرسپولیس بر این باور است که چهار قهرمانی متوالی در ایران جاوادنه نمی شود اما به این زودی شکسته نخواهد شد چرا که رسیدن به چنین موفقیتی نیازمند مسائل زیادی است.

لینک کوتاه کپی شد

محسن عاشوری، بازیکن سال های دور پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره چهارمین قهرمانی متوالی این تیم اظهار کرد: پرسپولیس غیر ممکن را ممکن کرد. تاکنون تیمی توانایی و پتانسیل رسیدن به چهار قهرمانی پیاپی را نداشته اما پرسپولیس دست به کار بزرگی زد. این دستاورد واقعا شایسته تقدیر است. عوامل بسیار زیادی در تحقق چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس تاثیرگذار هستند و نباید تمام این موفقیت در به یک نفر خلاصه کرد.

سرمربی کنونی خوشه طلایی ساوه ادامه داد: چهار قهرمانی پیاپی در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران جاودانه نمی شود اما به همین زودی و در سال های آتی شکسته نخواهد شد. شکستن این رکورد، نیازمند عوامل زیادی است. مربی، بازیکن، امکانات، هزینه، حمایت هواداران و مسائل بسیار زیاد دیگری دخیل هستند که باید در کنار هم جمع شود و برای چندین سال استمرار داشته باشد. در فوتبال ایران باشگاه های زیادی نیستند که تمامی این امکانات را یک جا داشته باشند. البته به غیر از تمامی این عوامل پرسپولیس برای قهرمان شدن تلاش بازیکنان خود را هم داشت.

عاشوری با تاکید براینکه گل محمدی تاثیر زیادی در چهارمین قهرمانی پرسپولیس داشت، گفت: هر کسی در این قهرمانی ها نقشی داشت و گل محمدی هم به خوبی در نقش خودش ظاهر شد. پرسپولیس در فصل جاری مهیای قهرمانی بود. چه زمانی که کالدرون رفت و چه زمانی که گل محمدی به جای او آمد همه چیز مهیای قهرمانی بود. همه چنین موفقیتی را برای پرسپولیس متصور بودیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس توانایی این را دارد فصل آینده هم قهرمان شود، اظهار کرد: پنج قهرمانی پشت سر هم کار بزرگی است. پرسپولیس تا الان چهار قهرمانی پیاپی ثبت کرده و نشان داده که می تواند رکورد خود را حتی بهتر هم بکند اما باید دید که عوامل قهرمانی پرسپولیس همچنان در کنار هم قرار می گیرند یا خیر.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره شانس این تیم برای موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ثبت چهار قهرمانی پشت سر هم در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران بسیار ارزشمند است اما موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا با ایران فرق دارد. به نظر من این رکورد نباید باعث شود توقع آسیایی از پرسپولیس بالا برود. باید با توجه به امکانات و شرایط توقع را ایجاد کرد. اگر پرسپولیس را به عنوان قهرمان در آسیا می خواهیم باید امکانات آن را هم فراهم کنیم.

عاشوری همچنین با بیان اینکه این تیم از این پس نیازمند همدلی و رفاقت است، تصریح کرد: نباید شاهد بدخواهی و حسادت علیه پرسپولیس باشیم. تیم خوبی شکل گرفته که می تواند در آسیا هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. امیدوارم این تیم بتواند به آنچه که در سطح آسیا شایستگی اش را دارد دست پیدا کند. حالا این تیم فقط یک قهرمانی درآسیا می خواهد.

دیدگاه تان را بنویسید