جی پلاس؛

جشن قهرمانی پرسپولیس برگزار نمی شود؟

مسئولان سازمان لیگ معتقدند در صورت همزمانی پایان فصل جاری با ماه محرم، امکان برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس شب گذشته سیزدهمین قهرمانی خود در لیگ های سراسری و چهارمین قهرمانی متوالی یا به اصطلاح "پوکر قهرمانی" را مسجل کرد و به خوشحالی مختصری در ورزشگاه شهید بهنام محمدی نفت مسجد سلیمان پرداخت تا تیم به سرعت به تهران بازگردد و آماده برگزاری بازی های باقی مانده از فصل جاری شود.

بعد از این قهرمانی شیرین که با رفتن برانکو و کالدرون و آمدن یحیی گل محمدی و حتی شیوع کرونا و حواشی مختلف مبنی بر برگزار نشدن مسابقات برای سنگ اندازی در قهرمانی سرخپوشان به دست آمده، حالا برگزاری جشن باشکوه حتی بدون هواداران از اهمیت بالایی برای پرسپولیسی ها برخوردار است.

با توجه به شیوع کرونا، جشن قهرمانی تیم های مختلف از جمله رئال مادرید در اسپانیا، لیورپول در انگلیس، بایرن مونیخ در آلمان و ... بدون حضور تماشاگران برگزار شده اما مسئولان برگزاری رقابت ها سعی کردند با فراهم کردن فضای ایزوله شده، شرایطی را برای برگزاری جشن صرفا با حضور عوامل تیم ها فراهم کنند تا این لحظه شیرین هر چند بدون حضور تماشاگران، در قاب تصاویر ثبت شد.

*جشن قهرمانی پرسپولیس برگزار نمی شود؟

با این وجود به نظر می رسد به دلایلی سازمان لیگ فوتبال ایران قصد برگزاری جشن قهرمانی برای پرسپولیس را ندارد و شاید صرفا به اهدای جام بسنده کند!

این تصمیم در پی همزمانی پایان فصل جاری با ایام ماه محرم اتخاذ شده و پیش از این سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ آن را مطرح کرده و گفته است به علت حرمت این روزهای عزیز، از برگزاری جشن خودداری خواهد شد.

اظهارات سهیل مهدی به دو هفته قبل و زمانی باز می گردد که هنوز قهرمانی پرسپولیس مسجل نشده بود اما او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت قهرمانی احتمالی پرسپولیس، جشن قهرمانی چه زمانی برگزار می شود، گفته بود: »با توجه به اینکه جشن قهرمانی در هفته پایانی برگزار می شود تا شک و شبهه ای در مسابقات ایجاد نشود، ما با مشکلاتی در برگزاری جشن مواجه هستیم چرا که این اتفاق با ایام ماه محرم همزمان شده و ما به علت حرمت این روزهای عزیز قادر به برگزاری جشن نیستیم.»

*لغو مسابقات استقلال و فولاد به ضرر سرخپوشان شد

اگر بازی های استقلال و فولاد در پسا کرونا به علت ابتلای چندین بازیکن این تیم به کووید-19 لغو نشده بود، چه بسا برنامه پایان فصل جاری عقب نمی افتاد و سازمان لیگ می توانست در موعد مقرر رقابت ها را به پایان برساند و پرسپولیسی ها هم در بازی پایانی برابر سایپا در ورزشگاه آزادی جشن خود را برگزار می کردند.

با توجه به این اتفاقات، هنوز سازمان لیگ نمی داند فصل جاری چه زمانی به پایان می رسد اما برآوردها از پایان لیگ برتر در آخرین روزهای مرداد یا اولین روزهای شهریور حکایت دارد که در این صورت بدون شک با ماه محرم (31 مرداد 1399) همزمان خواهد شد.

*پرسپولیس زودتر جام قهرمانی را تحویل می گیرد؟

هنوز یک فرضیه دیگر برای برگزاری جشن وجود دارد و آن هم اهدای جام قهرمانی پیش از فرارسیدن ماه محرم است. در واقع ادامه فصل جاری برای پرسپولیس اهمیت چندانی ندارد و آن ها به جام قهرمانی هم رسیده اند. در نتیجه شاید سازمان لیگ و پرسپولیس بتوانند به توافقی دست یابند که در این صورت جام قهرمانی هم قبل از فرارسیدن ماه محرم به دست سرخپوشان برسد اما این موضوع می تواند مخالفت برخی از تیم های لیگ برتر را هم به دنبال داشته باشد.

البته همچنان امیدواری هایی مبنی بر اتمام چهار هفته باقی مانده از فصل جاری تا قبل از 3 مرداد وجود دارد چرا که مسابقات تقریبا هر 5 روز یک بار برگزار می شود و چه بسا این فصل تا قبل از فرا رسیدن ماه محرم به اتمام برسد و پرسپولیس هم جشن قهرمانی خود را در آزادی برگزار کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید