پیشکسوت پرسپولیس در گفت و گو با جی پلاس؛

کلانی: قهرمانی لیگ برازنده پرسپولیس بود/ این تیم می تواند کارهای بزرگ تری کند

پیشکسوت پرسپولیس درباره ششمین قهرمانی این تیم در لیگ برتر گفت: هیچ تیمی به اندازه قرمزپوشان پایتخت شایسته قهرمانی نبود و این اتفاق برازنده پرسپولیس است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ شب گذشته پرسپولیس در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابت های فصل جاری، سرنوشت قهرمانی این فصل را نهایی و در کسب متوالی جام قهرمانی پوکر کرد. قرمزپوشان پرطرفدار ایران در حالی به این عنوان دست یافتند که با شیوع کرونا خیلی از تیم ها دچار مشکل شدند اما آن ها با حفظ آمادگی و داشتن ثبات توانستند بدون اما و اگر قهرمان مسابقات شوند.

با توجه به رفتن برانکو و آمدن کالدرون که تا نیم فصل در ایران ماند و سپس آمدن گل محمدی به این تیم از اواسط فصل، قهرمانی چهارم برای هواداران و بازیکنان پرسپولیس رنگ و بوی متفاوتی دارد؛ به خصوص اینکه با رکوردشکنی و تاریخ سازی همراه شده است.

حسین کلانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره ششمین قهرمانی این تیم در لیگ برتر و چهارمین قهرمانی پیاپی آن ها اظهار کرد: به عنوان یک پرسپولیسی، این قهرمانی را به خودم و همینطور به سایر دوستان، هواداران و به خصوص کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس تبریک  می گویم.

این کارشناس فوتبال درباره پیروزی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان و رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ برتر گفت: پرسپولیس شب سختی را مقابل نفت مسجد سلیمان تجربه کرد. تیمی که در خانه نباخته بود، بالاخره مقابل پرسپولیس تن به شکست داد. با این حال این اتفاق از ارزش های نفت کم نمی کند چرا که شاگردان تارتار با آرامش و تسلط بالایی توپ را به چرخش درآوردند و می توانستند به گل دوم هم دست یابند اما در سوی دیگر میدان تیمی حضور داشت که با وجود تمام مشکلات، به بردن عادت کرده و خیلی هماهنگ و با حوصله بازی می کند.

پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان

او رمز موفقیت پرسپولیس را بازی با حوصله برابر حریفان عنوان کرد و در ادامه صحبت های خود گفت: شاید در بازی با فولاد هم شاگردان نکونام در ابتدا به پرسپولیس فشار آوردند اما پرسپولیس با حوصله بازی کردن را یاد گرفته و به حدی با آرامش و ثبات پیش می رود که با وجود فرصت سوزی مهاجمانش، به گل دست می یابد.

کلانی با اشاره به خط دفاعی مستحکم پرسپولیس  و تاثیر آن ها در کسب این قهرمانی گفت: سال ها بود که پرسپولیس از نداشتن مدافعان خوب رنج می برد. نمونه این اتفاق هم در لیگ پانزدهم بود که جام قهرمانی را به خاطر اشتباهات مدافعان و دروازه بان از دست دادیم اما از آن زمان تاکنون مدافعان بسیار خوبی در پرسپولیس حضور داشتند و توانستند موجب آرامش خاطر تیم و یک پشتوانه قوی برای خط هافبک و حمله شوند.

این پیشکسوت درباره علت پیروزی های پرسپولیس با حداقل گل نیز گفت: پیروزی های با یک گل زده گواهی بر این مطلب است که این تیم به علت داشتن خط دفاعی و دروازه بان های خوب توانست صرفا با یک گل به برتری برسد و  در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

کلانی در ادامه افزود: به خاطر ثبات و عملکرد پرسپولیس باید گفت جام قهرمانی برازنده این تیم است و هیچ تیمی شایسته تر از پرسپولیس نبود. همیشه قهرمانی اول راحت تر از قهرمانی دوم است. الان که پرسپولیس به چهارمین قهرمانی رسیده و همچنان انگیزه لازم برای موفقیت را دارد، یعنی بازیکنان و ساختار تیم به بردن عادت کرده اند.

این مهاجم سال های دور پرسپولیس و تیم ملی معتقد است پرسپولیس با این تیم می تواند کارهای بزرگتری هم انجام دهد. او به خبرنگار جی پلاس، گفت: تزریق بازیکنان جوان به این تیم مانند مهدی عبدی و حسین کنعانی زادگان، محمد نادری و ... از مسائلی است که مانع از بی انگیزگی تیم شده است. در واقع آن ها به علت سابقه کمتر در قهرمانی، همچنان با اشتیاق بازی می کنند و در کنار آن ها بازیکنان بزرگی مانند سید جلال حسینی، نوراللهی و امیری حضور دارند که با تجربه خود تیم را به سمت موفقیت هُل می دهند. در این شرایط معتقدم پرسپولیس با ترکیب کنونی می تواند موفقیت ها و کارهای بزرگتری را ثبت کند.

حسین کلانی که معتقد است پرسپولیس می تواند در ادامه فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بهتری را از خود نشان دهد، گفت: شاید پرسپولیس در شروع لیگ قهرمانان خوب نبود اما الان آماده تر از سایر تیم ها است و با همین روند می تواند در آسیا هم عملکرد خوبی داشته باشد و تاریخ ساز شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید