رئیس انجمن پارا تیر و کمان خبر داد؛

کمیته ملی پارالمپیک به دنبال جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی

رئیس انجمن پارا تیر و کمان گفت: طی نشستی با محمود خسروی وفا و غلامرضا شعبانی پیشنهاد جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی داده شد و کمیته ملی پارالمپیک در حال رایزنی و مکاتبه در این زمینه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ مجید کهتری درباره وضعیت ورزشکاران پارا تیر و کمان اظهار کرد: در  حال حاضر ۷ ورزشکار پارالمپیکی داریم که تنها زهرا نعمتی در رشته ریکرو شانس کسب مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک توکیو را دارد به همین خاطر وی از هفته پیش تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک اردوهای غیر متمرکز خود را در باشگاه الیاف واقع در شهریار تحت نظر من آغاز کرده است.

وی درباره وضعیت سایر کمانداران پارالمپیکی گفت: سایر ورزشکاران پاراتیر وکمان که شانس کسب مدال نقره و برنز را دارند در منزل تمریناتشان را پیگیری می کنند و با ارسال فیلم تمرینات خود اگر ضعفی در تکنیک و تاکتیک داشته باشند آنها را برطرف می کنم. البته من معتقدم این نوع تمرینات کیفیت لازم را ندارد و تا زمانی که  کمانداران در اردو نباشند ضعف تکنیک و تاکتیک آنها به درستی اصلاح نمی‌شود.

رئیس انجمن پارا تیر و کمان تصریح کرد: تا زمانی که شرایط از نظر ویروس کرونا به حالت عادی برنگردد ما مجبوریم شرایط تمرینات را به همین روال ادامه دهیم تا کمانداران از آمادگی بدنی خارج نشوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر کمانداران تمرینات را جدی می گیرند و در اجرای آن کوتاهی نمی کنند، خاطرنشان کرد: چون ورزشکاران در اردو نیستند و حقوق دریافت نمی‌کنند ما نمی‌توانیم به آنها فشار بیاوریم که تمرینات خود را به صورت مرتب انجام دهند هر چند آنها تا به امروز هر برنامه تمرینی که به آنها ارائه دادیم به خوبی انجام داده‌اند، اما به هر صورت یک ورزشکار زمانی انگیزه خوبی برای انجام تمرینات حرفه ای دارد که دارای حقوق و مزایا و تحت نظارت مربی باشد.

کهتری اضافه کرد: البته قرار است کماندارانی که شانس کسب مدال نقره و برنز در پارالمپیک توکیو را دارند اردوهای غیر متمرکز آنها از شهریور با حمایت کمیته ملی پارالمپیک آغاز شود و فکر می‌کنم با شروع اردوها و دریافت حقوق کمانداران انگیزه بیشتری برای انجام تمرینات حرفه‌ای خود داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی اظهار کرد: طی نشستی که با رئیس کمیته ملی پارالمپیک و غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیرو کمان داشتم خود پیشنهاد جذب یک مربی خارجی برای زهرا نعمتی را دادم که قرار بر این شد کمیته ملی پارالمپیک با همکاری رئیس فدراسیون تیر و کمان رایزنیهای لازم را برای جذب مربی خارجی که در سطح پارالمپیک و از رزومه خوبی برخودار باشد، داشته باشند. هرچند مکاتبات و رایزنی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته که امیدوارم هر چه سریعتر یک مربی خارجی که در حد و توان زهرا نعمتی باشد در کنار او قرار بگیرد.

وی در پایان درباره جانشین مرحوم شیرمحمدی در کامپوند زنان برای پارالمپیک توکیو نیز افزود: قرار بود امسال چند نفر از بانوان در رکوردگیری شرکت کنند و کمانداری که حدنصاب رکورد ورودی را کسب می کرد به عنوان جایگزین مرحوم شیرمحمدی می شد که متاسفانه ویروس کرونا همه چیز را تحت شعاع قرار داد و کلیه مسابقات لغو شد، امیدوارم امسال بتوانیم  جایگزین مناسبی را برای مرحوم شیرمحمدی جهت شرکت در پارالمپیک توکیو معرفی کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید