چالش سوگواری برای خانواده های داغدیده کرونایی

یکی از مشکلات خانواده هایی که عزیزانشان را بر اثر کرونا از دست داده اند، عدم امکان برگزاری مراسم متعارف است که به چالشی در جامعه تبدیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: کرونا در عین حال که یک تهدید است اما فرصتی برای جبران خیلی از عقب ماندگی‌ها است.

قاسم جان بابایی، افزود: یکی از مشکلات خانواده‌های افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند، نمی‌توانند مراسم متعارف برای سوگواری انجام دهند و تبعات روانی را برای آنها به همراه دارد و این موضوع به عنوان یک چالش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که پیشنهادهایی برای حوزه های دیگر غیر از سلامت را مطرح کنیم که چگونه می‌توان میزان سوگ این خانواده‌ها را کاهش داد و به عنوان نمونه، هزینه‌های اینگونه مراسم را برای حوزه سلامت و بیماران کووید ۱۹ هزینه کنند تا خانواده‌ها احساس آرامش بیشتری پیدا کنند.

 

سوگواری آنلاین قربانیان کرونا

وی خاطرنشان کرد: همچنین نوع گفتگو با مردم توسط مسئولان و پزشکان در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید حالت بیم و امید و یا خوف و رجا داشته باشد و گفتگوها نباید ترساننده باشد و از طرفی نباید باعث ساده انگاری و بی خیالی مردم شود.

جان بابایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های جامعه مانند روحانیون و علما، جامعه فرهنگی، هنرمندان و ورزشکاران برای اصلاح سلامت روان و اختلالات روانی در بخش‌های مختلف، نتایج مطلوبی داشته و باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: کرونا در عین حال که یک تهدید است اما فرصتی برای جبران خیلی از عقب ماندگی‌ها است و در شرایط کرونا از ظرفیت‌های خودمان، استفاده بهتری کردیم در حالی که از آن غافل بوده‌ایم.

دیدگاه تان را بنویسید