آنتی بادی کرونا فقط 50 روز دوام آورد!

کسانی که به کرونا مبتلا شده اند و بهبودیافته اند، به دنبال پاسخ به این سوال هستند که آیا دوباره مبتلا خواهند شد یا باید پروتکل ها را رعایت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، البته برخی از این افراد، راهنمایی‌ها و توصیه‌ها، برای پیشگیری از بیماری را جدی‌تر می‌گیرند و بعضی دیگر به آن اهمیت نمی‌دهند.

با گذشت زمان، از آغاز شیوع بیماری همه‌گیر کروناویروس، هزاران نفر بهبودیافته‌اند و در حال حاضر شاید نسبت به دیگران برای ابتلا به این ویروس مصون هستند و آیا این مورد موجب عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و یا کاهش محدودیت برای آنان می‌شود.

برخی از بهبودیافتگان بر این باورند که با ابتلا به بیماری مصونیت دارند و برخی دیگر موارد بهداشتی را بهتر رعایت می‌کنند، زیرا تا امروز مشخص نشده است که آنتی‌بادی‌های بدن آنها تا چه مدت در برابر این بیماری دوام می‌آورد.

البته باید بدانیم تا زمانی که تحقیقات درباره این بیماری کامل نشود، خطر همیشه در کمین است.

محققان اظهار کردند: ماندگاری آنتی‌بادی‌های تولیدشده در بدن بیماران مدت‌زمان مشخصی ندارد، برای  مثال، پزشکی که مبتلا به این بیماری شده بود دریافت که این آنتی‌بادی تنها 50 روز در بدنش دوام داشت.

برخی از نظرات هم بر این اساس است که افرادی که برای بار دوم به بیماری مبتلا شوند، ممکن است که با شدت بیشتر با  بیماری مواجه شوند که بسیار خطرناک است.

با توجه به‌ سرعت  انتقال ویروس، حتی اگر احتمال ابتلا مجدد هم در نظر گرفته نشود، این ویروس می‌تواند بر روی دست، از طریق لباس و لمس سطوح از جایی به‌جای دیگر منتقل شود، بنابراین مهم است که راهنمایی‌های لازم درباره این ویروس را در نظر بگیریم تا مانع کاهش انتقال بیماری شویم.

دیدگاه تان را بنویسید