چند روزی هم قدم با شهید شریف اشراف-۳

فرزند شهیدی که ساواک او را کشت!

با اینکه شهید اشراف در گارد شاهنشاهی مشغول به کار بود اما چون فردی مذهبی بود ارادتی خاص به امام داشت و ساواک که گویا از این موضوع مطلع شده بود، درصدد آزارش برآمد... .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس - منصوره جاسبی: شریف (۱)در خانواده ای مذهبی رشد کرده بود و با اینکه در گارد شاهنشاهی مشغول به کار بود ولی ارادتی ویژه به امام داشت و ساواک که گویا به این موضوع پی برده بود درصدد آزار رساندن به او و خانواده اش بر آمد، ماجرا از این قرار بود:

 

سال ۱۳۴۷ شریف و خانواده اش در تهران زندگی می کردند و در حالی که همسرش باردار بود اما او اصرار داشت که رانندگی یاد بگیرد.

 

یکی از همان روزهای اول که بانو پشت فرمان نشست با یک درخت تصادف کرد و او را به بیمارستان هشترودیان بردند و قرار بود برای به دنیا آوردن بچه نیز به همین بیمارستان برود.

 

دکتر بعد از معاینه، از سلامتی مادر و جنین خبر داد. با نامه ای که برای شریف ارسال شده بود باید همسرش را به بیمارستان ژاندارمری منتقل می کرد.

 

آنجا بود که ساواک وارد عمل شد، با تزریق آمپولی به بانو، سرگیجه شدیدی گرفت که در معاینات اولیه مشخص شد خونریزی داخلی کرده است. قصدشان این بود که با زور او را به اتاق عمل ببرند اما او مقاومت می کرد و می گفت باید همسرم اجازه دهد.

 

به این ترتیب یعنی با تزریق آمپولی جنین سالم، سقط شد و بانو ده روزی در بیمارستان بستری شد.

در این ده روز قرص ها و آمپول های متفاوتی برایش تجویز شد. 

 

یکی از همین شب ها که به او آرام بخش تزریق کرده بودند و شریف هم در کنار او مشغول کتابت قرآن بود، متوجه ورود شخصی به اتاقش شد. از میان حرف های شریف و شخص تازه وارد متوجه شد که دارند درباره احوال او صحبت می کنند و بعدها متوجه شد که او احمد اویسی، رئیس ساواک گارد بود و یادش آمد که این فرد قبل از بستری شدنش با خانه شان تماس می گرفت و مزاحمت ایجاد می کرد.

 

خلاصه بعد از چند روز بانو را در حالی که حال مناسبی نداشت از بیمارستان مرخص کردند.

 

۱. شهید شریف اشراف (متولد ۱۳۱۶-شیراز) که در دهم آبان ماه ۱۳۵۸ در بانه به شهادت رسید

دیدگاه تان را بنویسید