حضور مسئولین کمیته ملی المپیک در سالروز آغاز به کار رادیو ورزش

صالحی امیری:صدای رادیو ورزش به دورترین روستاها و مرزها هم می رسد

مسئولین کمیته ملی المپیک با حضور در رادیو ورزش ضمن تبریک بیست و دومین سالروز آغاز به کار آن از زحمات مدیران،گزارشگران و خبرنگاران رادیو ورزش تقدیر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ؛ دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس به همراه کیکاوس سعیدی دبیر کل ، عبدی افتخاری و محسن رضوانی اعضای هیئت اجرایی،غلامحسین شعبانی رییس کمیسیون رسانه و مشاور رییس، محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی و حمیدرضا سلامی مدیر تشریفات کمیته ملی المپیک عصر روز گذشته (یکشنبه 8 تیر) در مراسم بیست و یکمین سالروز تأسیس شبکه رادیویی ورزش حضور یافتند.

دکتر سید رضا صالحی امیری در این مراسم گفت: این روز را به خانواده بزرگ صدا و خصوصا رادیو ورزش صمیمانه تبریک می گویم. من تقریبا هر روز در ساعاتی خاص رادیو ورزش را گوش می دهم و در مجموع ارزیابی مثبتی از عملکرد آن دارم؛ به این دلیل که رادیو ورزش رادیویی سفارشی نیست و دستوری  برای جلب رضایت کسی کار نمی کند.

وی ادامه داد: همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی دارای نقاط ضعف و قوت هستند. موضع صریح من این است که رادیو ورزش رویکردش نقادی سازنده، شفاف سازی و تلاش برای شناخت چالش ها و راهکارهای عبور از آنهاست.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران افزود: مخاطب رادیو ورزش عام است و در این صورت باید با زبان مردم سخن گفت نه زبان نخبگان و نه مدیران. صدای رادیو ورزش به دورترین روستاها و مرزها هم می رسد و مجری باید بداند که تنها با نخبگان کشور صحبت نمی کند و این کار سختی است. رادیو ورزش با انبوهی از سلایق،نگاه ها و باورها و گرایشات مواجه است پس امکان ندارد که بتواند رضایت همه را جلب کند.

وی تاکید کرد: استنباط من این است که کسانی که پای کار در رادیو ورزش نشسته اند الحمدلله نقدشان نقد سازنده است و به دنبال تحقیر و  اتهام زنی و انتقام نیستند.

صالحی امیری در ادامه تصریح کرد: رسالت رادیو توجیه کردن نیست تا در راستای رضایت مدیران ارشد سخن بگوید. بخشی از چالش های رادیو ورزش از منظرآقای میرحسینی، مدیر رادیو ورزش عدم همکاری مسئولان فدراسیون ها و مدیران ورزشی است و رادیو مجبور می شود به سطوح پایین تر مراجعه کند و به اینگونه افراد نقد وارد است.

رییس کمیته ملی المپیک ایران تاکید کرد انتظار من از رادیو ورزش با انتظارم در گذشته متفاوت است و انتظار دارم رادیو ورزش موجب افزایش سطح سواد ورزشی کشور شود. در یونسکو ۴ سطح سواد تعریف شده است. سطح اول خواندن و نوشتن، سطح دوم یادگیری زبان خارجی، سطح سوم یادگیری رایانه و سطح چهارم سواد تغییر است که باعث تغییر زیست انسان می گردد. رادیو ورزش رسالت تغییر در سطح آگاهی و دانش ورزش ایران را دارد.
 

دکتر صالحی امیری در پایان گفت: خوشبختانه بین خانواده مدیریتی ورزش و ارکان دیگر و رسانه ارتباط خوبی ایجاد شده است، ارکان همه با هم خوب و رسانه هم یک ضلع از ربع ارکان است و در کمیسیون رسانه کمیته قویترین حضور را دکتر میرحسینی دارد که شخصی سلیم و مطلع نسبت به رسانه و ورزش است.

در ادامه مراسم دکتر عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان  با اشاره به مخابره اخبار خوب و امید بخش گفت: رادیو با مخاطب عام ، افکار عمومی میسازد و وسیله قضاوت مردم نسبت به عملکرد مسئولان است.
 وی گفت: رادیو با نقد خوب و سالم می تواند نسبت به دیگر رسانه های متفاوت تر باشد و هم  اکنون نیز  با حضور دکتر میرحسینی در مدیریت رادیو ورزش به آینده امیدوارتریم و انشالله به تفاهمات خوبی نیز برای پیشبرد اهداف ورزش خواهیم رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید