جی پلاس

دختر ژاپنی انسان نما؛ نقش اول فیلم 70 میلیون دلاری! + تصاویر

یک روبات انسان‌نما نقش اول یک فیلم علمی تخیلی ۷۰ میلیون دلاری با عنوان «b» را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ اریکا نام این روبات انسان‌نماست که قرار است در فیلم b نقش یک ابرانسان را ایفا کند که اصلاح ژنتیکی پیدا کرده و به همراه دانشمندانی که خلقش کرده‌اند در تعقیب و گریز است. این روبات خانم، سال گذشته در ژاپن در نخستین صحنه‌های این فیلم ایفای نقش کرده و بقیه آن را سال آینده در هالیوود بازی خواهد کرد.

اولین فعالیت هنری اریکا از سال 2015 آغاز شده است.

"هیروشی ایشیگارو" متخصص روباتیک دانشگاه اوزاکای ژاپن است که تاکنون چندین روبات‌ انسان‌نما را ساخته و جوایز زیادی را از جمله جایزه بهترین روبات انسان‌نما (سایز کوچک) را در مسابقات روبوکاپ 2006 در برلین آلمان از آن خود کرده است.

ایشیگورو، اریکا را نور چشمی روبات‌هایش می‌داند و آن را زیباترین و انسان‌نماترین روبات جهان می‌خواند.

اریکا که مجهز به هوش مصنوعی است، شبیه به یک زن ۲۳ ساله بوده و با وجودی که نمی‌تواند به تنهایی حرکت کند، به راحتی سر خود را می‌چرخاند، کج می‌کند؛ چشم‌هایش را می‌بندد و قادر به گفتارهای پیچیده است. این ربات از حسگرهای مادون قرمز برای تشخیص افراد استفاده می‌کند.

30085970-8462879-An_artificially_intelligent_humanoid_robot_has_nabbed_the_leadin-m-10_1593169608310

 

اولین حضور اریکا در صفحه نقره‌ای؛ نتیجه قرارداد با لایف پروداکشنز، شرکتی مستقر در لس‌آنجلس است که در انتخاب هنرمندان هوش مصنوعی تخصص دارد.

سازنده اریکا با به‌کارگیری اصول پایه متد اکتینگ، بازیگری را به آن یاد داده است. در این روش بازیگر خود را به جای کاراکتر مورد نظر می‌گذارد و مدتی را با آن شخصیت زندگی می‌کند.

به گفته سام خوزه - گزارشگر هالیوود، بازیگران معمولا تجربه‌های زندگی خود را در نقش خود درگیر می‌کنند؛ اما اریکا هیچ تجربه‌ای از زندگی ندارد و برای همین کارش سخت‌تر از همتایان انسانی‌اش است.

وی می‌گوید: مجبور شدیم که حرکات و احساسات اریکا را مثل صحبت کردن در مورد احساسات و توسعه شخصیتش از طریق جلسات متعدد شبیه‌سازی کنیم.

ایشیگارو از سال 2014 سعی کرده است نقش‌های درون فیلم‌ها را برای اریکا قابل لمس کند و از دو سال پیش اعلام کرد که این روبات قابلیت خواندن روزنامه را همانند مجریان تلویزیونی دارد. از همین رو، اریکا شغل گویندگی خبر را در سال ۲۰۱۸ در ژاپن آغاز کرد.

905641-01-05

گفتنی است که بودجه این فیلم قرار است توسط شرکتی به نام Bondit Capital Media تامین شود که همان تیم تهیه کننده فیلم "دوست داشتن وینسنت (Loving Vincent) " است که قبلا نامزد دریافت اسکار شده بود. دو شرکت Ten Ten Global Media از نیویورک و Happy Moon Productions  از بلژیک هم در تولید این فیلم مشارکت دارند.

جالب است بدانید که اریکا نخستین زن روباتیکی نیست که بازیگر شده است. در سال ۲۰۱۵ نیز یک روبات به عنوان بازیگر در یک نمایش آلمانی به نام «خانم مربعی من» ایفای نقش کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید