هوش مصنوعی استعداد شما در فوتبال را می سنجد!

الگوریتم جدید هوش مصنوعی می تواند در زمین بازی با آنالیز عملکرد بازیکنان بگوید چه کسی استعداد این ورزش را دارد و می تواند در آینده فوتبالیست خوبی باشد.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، دانشمندان علوم رایانه در دانشگاه لافبورو(Loughborough) الگوریتم‌های هوش مصنوعی جدیدی مهندسی کرده‌اند که می‌تواند توانایی‌های بازیکنان فوتبال را در زمین بازی تجزیه و تحلیل کند.

دکتر "بایهوا لی" سرپرست این پروژه می‌گوید: این فناوری نوین می‌تواند ورزش فوتبال را با شناسایی صحیح استعدادهای مناسب متحول کند.

در حال حاضر، تجزیه و تحلیل عملکرد بازیکنان فوتبال، فرآیندی طولانی و پر زحمت است که یک شخص با استفاده از ابزار رایانه‌ای چندین کلیپ ضبط شده از عملکرد یک بازیکن را تماشا می‌کند. این روند، وقت‌گیر است و می‌تواند دارای نقص و اشتباه باشد، زیرا به قضاوت انسان متکی است که غالبا تحت تأثیر تعصب است.

اگرچه امروزه برخی فناوری‌های خودکار به وجود آمده‌اند، اما آنها فقط قادر به پیگیری عملکرد بازیکنان در زمین بازی هنگام انجام مسابقه هستند. برای حل این مشکل، "لی" و تیمش یک سیستم ترکیبی ایجاد کرده‌اند که در آن می‌توان ورود داده‌های انسانی را با روش‌های خودکار مبتنی بر دوربین تکمیل کرد.

این تیم از آخرین پیشرفت‌های دید رایانه‌ای، یادگیری عمیق و هوش مصنوعی برای دستیابی به سه نتیجه استفاده کرده است:

1. تشخیص حالت بدن و اندام برای شناسایی اقدامات

2. رهگیری بازیکنان برای به دست آوردن داده‌های عملکردی فردی

3. استفاده از دو دوربین عادی و کم هزینه مانند دوربین GoPros که هر کدام یک نیمه از زمین فوتبال را تصویربرداری می‌کنند.

 

فوتبال

"لی" معتقد است که سیستم جدید وی در به دست آوردن داده‌های مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد بازیکنان و شناسایی استعدادها کمک خواهد کرد. همچنین امکان سازگاری با فناوری که در سایر ورزش‌ها استفاده می‌شود نیز وجود دارد.

وی گفت: داده‌های عملکرد و آنالیز مسابقات در فوتبال یک بخش اساسی از این ورزش است و می‌تواند تأثیر بسزایی در عملکرد بازیکن و تیم داشته باشد.

لی افزود: این فناوری که به تازگی توسعه یافته تفسیر عینی بسیار بیشتری از بازی را امکانپذیر می‌کند، زیرا مهارت بازیکنان و همکاری‌های آنها را در تیم برجسته می‌کند.

وی نتیجه گیری کرد: این نوآوری تأثیر مثبتی بر صنعت فوتبال و پیشرفت بیشتر فناوری ورزشی خواهد داشت و در عین حال برای بازیکنان، مربیان و استعدایاب‌هایی که از این داده‌ها استفاده می‌کنند، ارزش بالایی دارد.

دیدگاه تان را بنویسید