ابداع محققان کره جنوبی در شرایط شیوع کرونا؛

هوش مصنوعی همدم این روزهای سالخوردگان

این روزها که شیوع ویروس کرونا همه را خانه‌نشین کرده، افراد مسن به عنوان آسیب‌پذیرترین گروه سنی نسبت به این ویروس، حسابی تنها شده‌اند. حال محققان کره جنوبی یک اسپیکر مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته‌اند تا همدم این افراد در این روزها باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ محققان شرکت اس‌کی تله‌کام با کمک هوش مصنوعی با نام آریا یک بلندگو طراحی کرده‌اند که دستورات صوتی افراد سالخورده و تنها را به خوبی اجرا می‌کنند. در واقع آریا یک دستیار صوتی به شمار می‌رود. این بلندگو لامپی دارد که هنگام پردازش دستورات صوتی برای جست‌وجو اخبار، موسیقی و جست‌وجوی اینترنتی به رنگ آبی درمی‌آید.

محققان اس‌کی تله‌کام معتقدند که این بلندگو یک سرویس مراقبتی از راه دور است که برای افراد مسن در بحران ویروس کرونا طراحی شده است. آن‌ها می‌گویند: ما از نزدیک علائم خطر را کنترل می‌کنیم. به این ترتیب که متوجه می‌شویم چه کلید واژه‌هایی را بیشتر از همه جست‌وجود کرده‌اند و با تحلیل آن‌ها متوجه می‌شویم سطح حالت تنهایی یا حس عدم امنیت آنها چقدر است. بر همین اساس نیز بلندگو شروع به صحبت با فرد می‌کند و در صورت لزوم به او پیشنهاد می‌کند که به یکی از مراکز بهداشتی عمومی مراجعه کند.

از آنجا که دولت کره جنوبی تلاش بسیاری می‌کند تا به کسب‌وکارها امکان دهد به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی دسترسی داشته باشند و محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا را از طریق درمان پزشکی از راه دور کاهش دهد، شرکت‌های فناوری بازار بزرگ‌تری برای هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور خود پیدا کرده‌اند.

این در حالی است که سال‌ها طرفداران آزادی مدنی و متخصصان پزشکی در مقابل این جریان مقاومت می‌کردند، اما ویروس کرونا ورق را به کلی برگرداند. البته هنوز هم نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد حریم خصوصی افراد با افزایش و توسعه دستاوردهای فناورانه مربوط به کووید ۱۹ وجود دارد. زیرا دولت شهوندانش را مجبور به نصب اپلیکیشنی کرده است که آنها را ردیابی و مجبور به ماندن در خانه می‌کند.

اما بنا بر آمار، حدود ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان کره جنوبی سنی بالاتر از ۷۰ دارند و تنها زندگی می‌کنند. به همین دلیل محققان به فکر ساخت بلندگوهای «نوگو» افتاده‌اند. این بلندگوها ارتباطات انسانی را به حداقل می‌رساند تا افراد پیر کمتر با افراد دیگر تماس داشته و کمتر در معرض کووید ۱۹ باشند. البته به گفته کارشناسان، این بلندگوها ابزار بسیار خوبی برای دولت است تا از میزان مرگ و میر سالمندانی که در تنهایی می‌میرند باخبر شود.

2-invirushitso

این دستگاه همچنین با کمک هوش مصنوعی روی حافظه و عملکردهای شناختی این افراد نظارت می‌کند و با توصیه‌های مفید آنها را راهنمایی می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید