گزارش جی پلاس/ باور جدید محققان:

ادغام انسان با هوش مصنوعی، راه حفاظت از بشر در آینده

محققان بر این باورند که برای حفاظت از بشر، بهترین راه این است که انسان با هوش مصنوعی ادغام شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ در نشست سران جهان که در دبی برگزار شد، «ایان پیرسون» - آینده‌ پژوه، تأکید کرده است که انسان‌ها و هوش مصنوعی باید قبل از این که هوش مصنوعی میلیاردها بار از انسان جلوتر برود، با آن ادغام شود. علاوه بر این محقق، ایلان ماسک و سباستین ترن نیز معتقدند که برای اطمینان از اینکه انسان در آینده ایمن خواهد بود، بشر باید با هوش مصنوعی ادغام شود.

هوش مصنوعی تاکنون بارها توانسته هوش انسان را شکست دهد. گوگل و  AlphaGo Zero «دیپ‌مایند» (DeepMind) بدون شک بهترین بازیکن بازی Go در جهان است و چگونگی انجام آن را به خودی خود فرا گرفته است. محققان دیپ‌مایند مدعی هستند که هرگز نتوانسته‌اند به محدودیت‌ قابلیت‌های هوش مصنوعی دست‌ یابند؛ به این معنا که قادر است بسیاری از کارها را انجام دهد.

AlphaGoZero تنها یکی از نمونه‌های هوش مصنوعی است که در دنیا در حال گسترش و پیشرفت است و با ادامه رشد صنعت، این سیستم‌ها هر روز هوشمندتر می‌شوند. ایان پیرسون به تازگی اعلام کرده است تنها راهی که انسان می‌تواند به همراهی با هوش مصنوعی ادامه دهد، ادغام با آن است.

این واقعیتی غیرقابل انکار است که هوش مصنوعی فراتر از هوش انسان می‌شود تا حدی که میلیاردها برابر هوشمندتر از انسان خواهد شد؛ پس باید برای جلوگیری از عقب ماندن بشر از این فناوری پیشرفته کاری کرد. تنها راه ممکن برای حفاظت از انسان در این راه، ارتباط هوش مصنوهی با مغز انسان است بنابراین IQ انسان مشابه هوش کامپیوتر خواهد شد.

پیرسون تنها محققی نیست که نسبت به این مقوله هشدار داده است بلکه تاکنون محققانی چون ایلان ماسک نیز به این مسئله تأکید کرده و حتی شرکتی را به نام Neuralink  راه‌اندازی کرده است که در آن روی پیشرفت فناوری‌های لازم کار می‌کنند.

پیرسون با اشاره به اقدامات ماسک درباره پیشرفت هوش مصنوعی تاکید کرد: «درست مانند ایلان ماسک باید برای ایجاد کامپیوترهای ابربشری تا جایی ادامه داد که بتوان ارتباط مستقیمی را بین مغز انسان و هوش مصنوعی برقرار کرد». انتظار می‌رود که این ادغام منجر به خلق انسان‌هایی بسیار پیشرفته شود.

محققان در نشست سران جهان به اتفاق نظر رسیدند که در نهایت هوش مصنوعی روزی ما انسان‌ها را تبدیل به ابربشر خواهد کرد. سال گذشته نیز «ری کورزویل»، مهندس ارشد گوگل، اعلام کرده بود که هوش مصنوهی به جای اینکه جایگزین انسان شود، بشریت را ارتقاء می‌دهد.

اگر گفته‌های پیرسون درست باشد، ما برای ادامه حیات در آینده به ذهن‌هایی بسیار قدرتمند نیاز داریم تا اطمینان داشته باشیم که انسان در کنترل هوش مصنوعی باقی می‌ماند.

دیدگاه تان را بنویسید