گوگل فوتوز با تغییرات گسترده از راه رسید

آپدیت جدید گوگل فوتوز با تغییرات ظاهری گسترده از راه عرضه شد

لینک کوتاه کپی شد
 

به گزارش جی پلاس، آپدیت جدید اپلیکیشن گوگل فوتوز – Google Photos با تغییرات ظاهری فراوان منتشر شد. از جمله مهم‌ترین تغییرات می‌توان به آیکون جدید برنامه و ساده‌تر شدن رابط کاربری اشاره کرد.

اپلیکیشن  گوگل فوتوز  یک برنامه گالری تصاویر است که به صورت پیش‌فرض روی اکثر گجت های اندرویدی نصب شده است. ۵ سال از عمر برنامه گالری تصویر گوگل می‌گذرد و در این مدت به تدریج شیوه نگهداری و مرور عکس‌ها را تغییر داده است. آپدیت جدید اپلیکیشن Google Photos به تازگی منتشر شد که تغییرات ظاهری زیادی از قبیل آیکون جدید، جستجوی عکس‌ها از روی نقشه و ساده‌تر شدن رابط کاربری را به همراه داشت. گوگل می‌گوید که بسیاری از مردم دنیا برای مرور خاطرات و عکس‌های خود از اپلیکیشن گوگل فوتوز استفاده می‌کنند. این برنامه یک فید استوری مانند دارد که به کاربر نشان می‌دهد سال‌های گذشته در چنین هفته‌ای چه تصاویری ثبت کرده است.

 

 گوگل فوتوز

 

تغییرات جدید آپدیت گوگل فوتوز

اولین تغییری که پس از آپدیت اپلیکیشن به چشم می‌خورد آیکون جدید برنامه است. آیکون جدید همچنان شبیه یک فرفره رنگارنگ است با این تفاوت که همانند آیکون سایر برنامه‌های گوگل حالت کاملا تخت به خود گرفته است. همچنین لبه‌های فرفره نوک تیز خود را از دست داده‌اند و با انحنایی که پیدا کرده‌اند به شکل دایره درآمده‌اند. پس از ورود به نرم افزار سه تب اصلی می‌بینیم که تا پیش از این چهار عدد بودند. این تب‌ها تصاویر، جستجو و کتابخانه نام دارند.

 

معرفی تب‌های جدید Google Photos

در تب تصاویر شاهد بزرگ‌تر شدن پیش نمایش عکس‌ها، فضای خالی کمتر بین تصاویر و پخش خودکار ویدیوها هستیم. اسلاید تصاویر نیز بزرگ‌تر شده است اما همچنان قابلیت نمایش انواع بیشتری از تصاویر مانند عکس با خانواده و دوستان صمیمی، عکس‌های سفر و برترین تصاویر هفته گذشته را ندارد. این قسمت را می‌توان از افراد مختلف و یا برای یک بازه زمانی خاصی مخفی کرد.

 

گوگل فوتوز

در تب جستجو یک نقشه اضافه شده است که برای پیدا کردن راحت‌تر تصاویر موردنظر کاربرد زیادی دارد. خیلی از کاربران از زمان عرضه گوگل فوتوز در انتظار اضافه شدن این قابلیت بودند. با زوم کردن روی نقشه و لمس مناطق مختلف می‌توانید عکس‌هایی که از یک مکان خاص گرفته‌اید را تماشا کنید. همچنین در حین مشاهده تصاویر در این قسمت، مکان ثبت تصاویر نیز روی نقشه به نمایش درمی‌آید. اگر هم علاقه‌ای به ثبت مکان تصاویر ندارید می‌توانید اطلاعات مکانی عکس‌ها را پاک کنید و قابلیت ثبت مکان را در اپلیکیشن دوربین غیرفعال کنید.

 

در نهایت در تب کتابخانه می‌توانید آلبوم‌ها، سطل زباله، آرشیو و علاقه‌مندی ها را مشاهده کنید. علاوه بر این ساکنان آمریکا، کانادا و اروپا در این قسمت می‌توانند برای چاپ کردن عکس‌های خود، مغازه‌های پرینت تصاویر را مشاهده کنند. آپدیت جدید Google Photos از روز گذشته برای کاربران اندروید در گوگل پلی و برای کاربران iOS در اپ استور منتشر شد. با بروزرسانی برنامه، آیکون جدید آن را خواهید دید اما رابط کاربری جدید به تدریج برای همه کاربران در دسترس خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید