مراحل اضافه کردن نماد "دارا یکم" به پرتفوی سهامداران

امکان معاملات ثانویه سهام صندوق مالی دارا یکم فراهم شده است و برای اطلاع از مراحل اضافه کردن این نماد به پرتفوی این گزارش را بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، دارندگان سهام صندوق مالی یکم، برای فروش سهام خود بعد از ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کدبورسی، باید مراحل زیر را طی کنند: 
  • ورود به پنل کارگزاری 
  • کلیک بر روی گزینه تغییر کارگزار ناظر
  • جستجوی نماد دارایکم
  • انتخاب گزینه" آخرین معامله در این کارگزاری صورت گرفته است
  • نوشتن «خریداری از طریق بانک یا نرم افزار آپ» در قسمت شرح 
  • ثبت درخواست
  • طبق شنیده ها 48 تا 72 ساعت بعد در پرتفوی قرار می گیرد
 
 

مراحل اضافه کردن نماد دارا یکم به پرتفوی

مراحل اضافه شدن صندوق ETF دولت با نماد دارا‌ یکم به پرتفوی بورسی را مشاهده خواهید کرد.
 
پیش از این قرار بود سهم دارا یکم از روز چهارشنبه 4 تیر 99 قابل معامله باشد، اما گودرزی معاون شرکت بورس تهران با اشاره به تعویق افتادن خرید و فروش صندوق مالی دارا یکم در بورس گفت: از ابتدای هفته آینده روز شنبه 7 تیر 99 امکان معاملات ثانویه واحد های صندوق مالی دارا یکم فراهم می شود.
همچنین براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت بورس تهران معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) از امروز شنبه (هفتم تیرماه) در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.
 

دارایکم چیست؟

نماد "دارایکم" در بورس یک صندوق‌ ETF مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (مانند "اطلس") است. این صندوق‌ها همانند سهام عادی در بورس خرید و فروش می‌شود.

دارایی صندوق "دارایکم" بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها است که در امیدنامه صندوق قابل مشاهده است.

 

۲) چگونه میزان دارایی  صندوق "دارایکم" خود را مشاهده کنیم؟

در صورتی‌که دارایکم را در پرتفوی خود مشاهده نمی‌کنید، هر چه سریعتر "احراز هویت سجام" را تکمیل نمایید. پس از انجام احراز هویت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دارایکم را به پرتفوی نزد کارگزار شما اضافه می‌کند. 

در صورتی‌که احراز هویت سجام را انجام داده‌اید، می‌توانید دارایی خود در نماد "دارایکم" و کارگزار ناظر آن را از طریق سایت سپرده‌گذاری مشاهده نمایید: ddn.csdiran.com

 

 

دیدگاه تان را بنویسید