با این 11 راهکار بدون افتادگی پوست لاغر شوید

افتادگی پوست از عوارضی است که کاهش وزن به دنبال دارد، جلوگیری از افتادگی پوست از کارهای مهمی است که باید همزمان یا بعد از لاغری حتما انجام دهید.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، حالا که تصمیم گرفته اید برای اضافه وزنتان فکری بکنید و رژیم غذایی را شروع کرده اید، باید فکر همه جا را بکنید. یکی از اتفاقهای مهمی که با کاهش وزن زیاد می افتد، افتادگی پوست است. بنابراین یکی از کارهای مهمی که باید همزمان و حتی بعد از کاهش وزن انجام دهید آن است که از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری کنید.

خیلی ها بعد از این که کاهش وزن چند ده کیلویی را تجربه می‌کنند یک راست سراغ جراحان پلاستیک میروند و اقدام به کشیدن پوست‌شان می‌کنند اما حتما لازم نیست به این روش‌ها فکر کنید. برخی اوقات راه حل‌های ساده ای برای رهایی از این مشکل وجود دارد که به امتحانشان می ارزد. خوبی پوست آن است که هر روز سلول‌های جدید می‌سازد و می‌توانید با انجام برخی توصیه ها به این روند کمک کنید.

معمولا مواد سمی از راه پوست و غدد چربی دفع می‌شوند درنتیجه می‌تواند تا حد زیادی به پوست شما آسیب برسانند. به همین دلیل باید خوراکی‌هایی که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند را در برنامه غذاییتان قرار دهید. در واقع میوه‌ها و سبزی‌ منابع فوق‌العاده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند رادیکال‌های آزاد را تا حد زیادی از بین ببرند. میوه ها انعطاف‌پذیری پوست را زیاد می‌کنند و به بدن کمک می‌کنند مواد سمی مصرف شده در طول روز را کنترل کنند. حالا که شما در حال کاهش وزن هستید مصرف مقدار مناسبی میوه و سبزی می‌تواند خیالتان را راحت کند که کالری اضافی وارد بدن‌تان نخواهد شد و کنترل وزن‌تان به هم نمیخورد. یادتان باشد که این مواد و خوراکی‌های خام هستند که آنتی اکسیدان لازم را برای پوست مهیا می‌کنند و با پخته شدن آنها، این خاصیت فوق العاده تا حدود زیادی از بین میرود.

 

سویا کلاژن سازی می‌کند
پروتئین سویا از جمله موادی است که می تواند در فرآیند کاهش وزن شما، به پوستتان کمک زیادی بکند به همین دلیل باید این پروتئین را در برنامه غذایی تان قرار دهید. شیرسویا هم یکی از فرآورده های ناشی از سویاست که می تواند همین خاصیت را داشته باشد. این پروتئین چه به صورت پخته و چه به صورت سالاد میتواند در رژیم غذایی تان قرار بگیرد و باعث شود بدن کلاژن بیشتری بسازد و انعطاف‌‌پذیری و سفتی خودش را حفظ کند.

 

لوسیون خوراکی تهیه کنید
لایه برداری از پوست باعث از بین رفتن سلولهای مرده و بازسازی سلول های جوان می شود. اگر می‌خواهید حین کاهش وزن پوست تان جوان بماند توصیه ما استفاده از آلووراست. این گیاه می‌تواند به تغذیه پوست کمک کند و آن را از پیری زودرس دور کند. عصاره و ژل آلوورا تا حد زیادی به تولید کلاژن‌ها کمک می‌کند و همین باعث سفتی پوست بدن می شود. اما علاوه بر آلوورا، اسید هیالورونیک، باترشی، پروتئین سویا و... هم تولید کلاژن را زیاد کرده و کشسانی و انعطاف پوست را زیاد می‌کنند. شاید حوصله تهیه آلوورا به تنهایی را نداشته باشید بنابراین می‌توانید از لوسیون‌هایی که حاوی مواد گیاهی مانند آلوورا یا کافئین هستند استفاده کنید. علاوه بر این دو ماده روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، جوجوبا یا روغن بادام هم می‌تواند به‌عنوان یک مرطوب‌کننده خوب استفاده شود. این مرطوب‌کننده‌ها به خوبی در پوست نفوذ کرده و باعث شادابی و سفتی آن می‌شود.

 

ورزش یادتان نرود
هنگام کاهش وزن علاوه بر اینکه چربی‌های بدن کم میشود، ماهیچه ها هم دچار تغییراتی می‌شوند و حتی این امکان وجود دارد که عضلات تحلیل رفته و کوچکتر شوند. ورزش می‌تواند تا حد زیادی به ماهیچه‌های شما کمک کند تا روند کاهش حجم‌شان کندتر شود چون باعث میشود میزان بیشتری کالری در زمان کوتاه‌تر و سریع‌تری بسوزد. ورزش خود، میتواند به ماهیچه سازی کمک کند و باعث شود پوست اضافی ناشی از لاغری بدشکل و شل نشود. برای این کار بهتر است با یک مربی ورزشی مشورت کنید تا ورزش‌های لازم برای عضله سازی را به شما بدهد. شاید بد نباشد بیشتر در قسمت بالاتنه و بازوها کار کنید.

سموم را دفع کنید
هیچ می‌دانید حمام کردن می‌تواند تا حدود زیادی از افتادگی پوستتان پیشگیری کند. اما برای این کار باید تمهیداتی بیندیشید. اول از همه وان حمام را پر از آب کنید و حدود 200 گرم نمک در آن بریزید. این محلول به پوست شما کمک میکند که شل و افتاده نشود. در ضمن آب نمک مواد سمی و رادیکالهای آزاد را از پوست شما دفع می‌کند و به همین دلیل همراه با لاغری آسیب کمتری به پوست‌تان وارد می‌شود. این محلول معجزه می‌کند و می‌تواند در حد جراحی پلاستیک کشیدگی پوست موثر عمل کند. کافی است امتحان کنید. شاید دیگر به فکر جراحی پلاستیک نیفتادید.

 

کرم کلاژن بزنید یا نزنید؟
همانطور که می‌دانید کلاژن یکی از مواد مهم و موثر در تولید سلوهای تازه و جوانسازی پوست است. این ماده باعث سفید شدن پوست شده و کشسانی آن را بالا میبرد. اما هرچه سن بالاتر میرود، میزان تولید کلاژن کاهش پیدا میکند و از سوی دیگر کاهش وزن ناگهانی هم موجب میشود پوست نتواند به اندازه کافی کلاژن تولید کند و همین باعث افتادگی آن میشود. استفاده از کرمهایی که حاوی کلاژن هستند میتواند به پوست کمک کند تا کلاژن بسازید. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که مصرف این کرمها نتیجه آنی و فوری ندارد و برای دیدن نتیجه باید هفته ها و شاید ماه ها صبر کنید. بنابراین ناامید نشوید و این کرمها را هر روز استفاده کنید.

 

تاثیر آب بر پوست
بخش زیادی از بدن ما را آب تشکیل میدهد. همین واقعیت نشان میدهد که بدن چه مقدار به آب نیاز دارد. چون باعث تنظیم سیستمهای مختلف بدن و دفع سموم مختلف شود. اما در صورتی که آب کافی در بدن وجود نداشته باشد آب به ماهیچه‌هان نمیرسد و در نتیجه در وضعیت نرمال و طبیعی قرار نمیگیرد. همین موضوع باعث افتادگی پوست به ویژه در ناحیه بازوها میشود.

 

کاهش وزن و مراقبت از مو
همانقدر که کاهش وزن بر پوست شما اثر میگذارد میتواند موهایتان را هم تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید حواستان باشد. یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید این است که رژیم غذاییتان را تقویت کنید. اگر در رژیم غذایی شما مقدار زیادی آمینواسید و ویتامین E باشد، میتوانید خیالتان را از بابت ساختار درست مو راحت کنید. علاوه بر این نباید مصرف کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها را فراموش کنید. در کنار رژیم غذایی مناسب میتوانید از محصولات مراقبت از مو هم استفاده کنید.

 

مکمل یادتان نرود
درست است که در رژیم لاغری معمولا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید ولی بهتر است از مکمل مولتی ویتامین هم در این دوره استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ ماده ضروری را از دست نداده اید به این موضوع دقت کنید مولتی ویتامینی که استفاده می کنید دارای ویتامین های A, C, K, E و ویتامین های ب کمپلکس را داشته باشد زیرا این ویتامین ها برای سلامت پوست مهم می باشند مواد معدنی مانند سلنیوم، مس و روی برای سلامت پوست بسیار ضروری است و مانع از شل شدن پوست میشود.

 

ویتامین A چروک را کم می‌کند
در زمان کاهش وزن یکی از ویتامینهای کلیدی که میتواند از ایجاد خط و خطوط در روی صورت جلوگیری کند ویتامین A است. ویتامین A یک ویتامین کلیدی است که کمبود آن باعث پوسته پوسته و خشک شدن پوست می شود این ویتامین را می توانید از غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات با برگ های تیره بدست آورید. علاوه بر گنجاندن این ویتامین در رژیم غذایی روزانه میتوانید از لوسیونهای حاوی این ویتامین روی پوست استفاده کنید تا خطوط چین و چروک صورت را کاهش دهد.

 

پوست‌تان را ماساژ دهید
در دوره ای که در حال کاهش وزن هستید یکی از کارهایی که باید به صورت هفتگی انجام دهید این است که با استفاده از حرکات لمسی پوستتان را ماساژ دهید. این کار به بهبود گردن خون کمک میکند و راه بسیار خوبی برای سلامت پوست است. دریافت یک ماساژ حرفه ای می تواند به صاف کردن سلولیت کمک کند. البته تکنیک های بسیار زیادی برای ماساژ پوست وجود دارد که با یک ماساژور در مورد استفاده از تکنیک موثر میتوانید صحبت کنید. برای این کار میتوانید از یک لوسیون با کیفیت خوب هم استفاده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید