ساخت ایستگاه فضایی چینی در مدار زمین

آژانس فضایی چین از ادامه فعالیت‌های خود برای ساخت ایستگاه فضایی در مدار زمین خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، چین ساخت ایستگاه فضایی خود را تا سال ۲۰۲۲ تکمیل می‌کند. آن‌ها برنامه‌ای بلند پروازانه و دقیق برای ۱۱ پرتاب فضایی دارند و قرار است در طول دو سال، ایستگاه فضایی ۶۶ تنی خود را دایر کنند.

پس از آن، این ایستگاه میزبان سه فضانورد به مدت شش ماه خواهد بود. این ایستگاه دارای سه ماژول خواهد بود؛ یک ماژول اصلی برای زندگی و دو ماژول دیگر میزبان فضانوردان برای تحقیقات و آزمایش است که توانایی بررسی همه چیز را از فناوری‌های فضایی گرفته تا زیست شناسی صفر دارد.

ماژول اصلی که بسیار سنگین است و طبق برنامه ریزی باید توسط موشک ۵B در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ پرتاب شود جزو مهم‌ترین بخش این برنامه است. موشک B۵ بسیار بزرگ است و قطعات میانی آن پس از پرتاب ممکن است در قسمت شرقی اقیانوس اطلس و بخشی از آفریقا فرود ‌آید که باعث مشکلاتی می‌شود.

آژانس فضایی چین از انتخاب کردن فضانوردان خود برای ماه ژانویه خبر داد. اولویت انتخاب برای اولین بار با افراد غیرنظامی و افرادی که سابقه تحقیقات علمی و مهندسی دارند، است.

علاوه بر این چینی‌ها قصد دارند تلسکوپی همانند تلسکوپ هابل به نام زانتین در فضا مستقر کنند. این تلسکوپ هم اندازه تلسکوپ هابل است، اما توانایی بیشتری در تصویربرداری دارد.

این تلسکوپ جدید با ارتفاعی از ۳۴۰-۴۵۰ کیلومتر با شیب ۴۳ درجه در مدار قرار دارد و به فضانوردان این اجازه را می‌دهد تا با ایستگاه برای تعمیرات و به روزرسانی ارتباط بر قرار کند.

دیدگاه تان را بنویسید