عروسکی که با "دراگون" به فضا رفت نایاب شد

وب سایت آمازون کلیه عروسک های مشابه عروسک دایناسوری که هفته پیش با دراگون به فضا رفته بود، را فروخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  اوایل هفته گذشته ناسا و شرکت "اسپیس ایکس" موفق شدند پس از نزدیک به ۱۰ سال، دو فضانورد آمریکایی را از خاک این کشور به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" اعزام کنند.

با انجام این ماموریت و پرتاب کرودراگون، داگلاس جی. هارلی"(Douglas G. Hurley) و "روبرت ال. بهنکن "(Robert L. Behnken) به فضا رفتند و هم‌اکنون از اعضای ماموریت "اکسپدیشن ۶۳"(Expedition ۶۳) هستند.

این فضانوردان با خود یک عروسک دایناسور به فضا بردند و حال این عروسک توسط اسپیس ایکس در آمازون به فروش گذاشته شده است.

این عروسک به عنوان یک شاخص "گرانش صفر" به فضا رفت. هنگامی‌ که این عروسک در شرایط جاذبه صفر قرار گرفت، در کپسول دراگون شروع به معلق شدن کرد. به این ترتیب فضانوردان متوجه شدند که فضاپیمای دراگون محدوده کشش جاذبه‌ای زمین را ترک کرده‌ است.

عروسکی که به فضا فرستاده شد، توسط فضانوردان این ماموریت یعنی"داگلاس جی. هارلی" و "روبرت ال. بهنکن" انتخاب شده و آنها از پسران خود برای تهیه این عروسک کمک گرفتند.

 

اسم این دایناسور "تریمور"(Tremor) است و از گونه دایناسور " آپاتوسور" است.

بهنکن گفت: هر دو ما دو پسر داریم که به دایناسورها علاقه‌ زیادی دارند و ما از میان همه دایناسورهایی که در خانه هایمان بود، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تریمور بهترین اسباب بازی پسرهایمان است که می‌تواند ما را در این سفر همراهی کند.

این دایناسور توسط شرکت اسباب‌ بازی سازی "TY" ساخته شده و قیمت آن ۴.۹۹ دلار است.

پس از پرتاب تریمور به فضا، این نوع اسباب بازی در وب‌سایت شرکت سازنده آن به طور کامل به فروش رفته است.

وب‌سایت‌های دیگر هم اعلام کردند که تمامی نمونه‌های این عروسک را به فروش رسانده‌اند.

وب سایت آمازون این عروسک را با عنوان "عروسک پولکی و با شکوه دراگون شرکت اسپیس ایکس" با قیمت ۱۹.۹۷ دلاربه فروش رساند.

خود شرکت اسپیس ایکس هم یک نسخه کپی از عروسک را با عنوان "دایناسور اسباب بازی با شکوه دمو-۲" ساخته که قیمت آن ۲۵ دلار است.

"بهنکن" و "هارلی" ۱۱۰ روز در فضا باقی می‌مانند. ولی هنوز مشخص نیست که "تریمور" به همراه آن‌ها به زمین بازخواهد گشت یا خیر؟

در پرواز آزمایشی بدون سرنشین دراگون در سال گذشته، یک عروسک از کره زمین به نام "بادی"(Buddy) به فضا فرستاده شد و پس از بازگشت فضاپیما، در ایستگاه فضایی بین‌المللی باقی ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید