مسافران دراگون در ایستگاه فضایی پیاده شدند

​کپسول سرنشین‌دار دراگون متعلق به شرکت فضایی خصوصی اسپیس‌ایکس که تحت امر ناسا پس از ۹ سال دو فضانورد را از خاک آمریکا عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی کرد، با موفقیت به این ایستگاه متصل شد و فضانوردان را پیاده کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  شرکت "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) نقطه عطف دیگری را در سفر تاریخی کپسول "کرو دراگون"(Crew Dragon) رقم زد.

"باب بهنکن" و "داگ هورلی" فضانوردان ناسا با موفقیت توانستند در کمتر از ۱۹ ساعت پس از پرتاب از پایگاه کیپ کاناورال، کپسول دراگون را به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) متصل کنند. این فرآیند که عمدتاً به شکل خودکار انجام می‌شود، بدون حادثه و اتفاق خاصی به انجام رسید.

فضانوردان این کار را در یک مرحله به صورت دستی آزمایش کردند که به گفته آنها بسیار شبیه به کار با شبیه ساز بود.

نباید انتظار بازگشت سریعی را از جانب این فضانوردان داشت، چرا که پیش‌بینی می‌شود که "بهنکن" و "هارلی" قبل از بازگشت به زمین، چندین هفته در ایستگاه فضایی بین‌المللی بمانند.

صفحه‌های خورشیدی کپسول دراگون برای کار به مدت ۱۱۹ روز در فضا طراحی شده‌اند، بنابراین هر چقدر هم که فضانوردان مشتاق به ماندن در ایستگاه فضایی باشند، مجبور هستند که تا قبل از اتمام این مدت(پاییز) برگردند.

این یک لحظه تاریخی است، چرا که این اولین بار است که یک فضاپیمای خصوصی سرنشین‌دار در مدار زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، این یک گام مهم برای دستیابی بیشتر به فضا است.

دیدگاه تان را بنویسید