"پاپیتال" این گیاه "عشق" را اینگونه نگهداری کنید

گیاه رونده پاپیتال در خانه، زیبای خاصی می آفریند، این گیاه که به گیاه عشق هم معروف است برای زیباسازی سردرها به کار می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، گیاه پاپیتال به دلیل شکل زیبای برگانش و حالت رونده و آویزی که دارد جلب توجه می کند که به اسم پیچک یا عشق هم شناخته می شودب.

این گیاه مناسب برای زیباسازی فضای سبز به ویژه برای دیوار‌ها و سردرهاست. چون رشد سریعی دارد و جلوه‌ی زیبایی به دیوار می دهد ، مخصوصا اگه دیوار‌ها به دلیل گذشت زمان ظاهر نامناسبی پیدا کرده باشند می توانید با این ایده دیوار سبز و متفاوتی داشته باشید.

برای کاشت این گیاه نیاز است تا گلدان آویزی را انتخاب کنید، این گیاه در تمام مدت سال سبز است و می توانید از زیبایی آن لذت ببرید.

این گیاه در اصل مناسب فضای باز است و بهترین جا برای رشد را دارد ، به ویژه اگر از نوع ابلق باشد به نور بیشتری نسبت به انواع سبز آن احتیاج دارد و در غیر این صورت حالت ابلق خودش را از دست داده و به رنگ سبز در خواهد آمد. 

این گیاه را  می توان در محیط اتاق هم نگهداری کرد به شرطی که در شرایط نوری مناسبی باشد در غیر این صورت برگ های آن به مرور زمان خواهد ریخت.

بهتر است تا خاک گیاه پاپیتا خشک نشود در صورتی که زیاد خشک شود برگ‌ها شفافیت خود را از دست داده و دچار سوختگی می شوند. آبیاری بیش از حد باعث میشود که گیاه دچار بیماری‌های قارچی شده و لک‌های قهوه‌ای روی برگ‌ها ایجاد شود. 

عشق گیاهی رطوبت دوست و در آب و هوای مرطوب رشد بهتری دارد. به همین منظور در روز‌های گرم و زمانیکه آفتاب شدید نیست برگ هاش را با آب اسپری کنید. اگر در گلدان کاشته شده از  زیرگلدانی که سنگریزه ریخته شده  استفاده کنید به طوری که گلدان روی سنگ قرار گیرد.

گیاه پاپیتال دما‌های مختلفی را میتواند تحمل کند، اما بهتر است  که دما از صفردرجه کاهش پیدا نکند همچنین در هوای خیلی گرم ممکن است خشک شده و دچار سوختگی شود.

گیاه عشق نسبت به خاک سختگیر نیست و در هر خاکی رشد می کند اما هر چه خاک سبک تر باشد رشد بهتری خواهد داشت.

اگر گیاه خاک قوی داشته باشد نیازی به کود پیدا نمی کند، اما اگه رشدش متوقف شد می توانید در فصل بهار و تابستان از کود‌های مخصوص گیاهان زینتی ماهی یک بار استفاده کنید.

 

تکثیر گیاه پاپیتال

این گیاه از طریق قلمه‌ی ساقه به راحتی تکثیر می شود. کافی است  در فصل بهار یا تابستان قلمه‌ای تهیه کنید که زیاد بلند نباشد یعنی حدود ۲۰-۱۵ سانتی متر باشد و اگه تعداد برگ‌ها زیاد است برگ‌های اضافی را حذف کنید تا ریشه زنی بهتر صورت گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید