چگونه گیاهان را از ویروس ها پاک کنیم؟

برای اطمینان از این که با آوردن گیاهان به خانه، ویروس ها به خانه راه پیدا نمی کنند، به نکات زیر توجه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، غلامحسین سلطان محمدی با بیان اینکه گل و گیاه تولیده شده عاری از هرگونه بیماری هستند، اظهار کرد: چندین سال است که گلخانه‌ها در استان تهران تقریبا صنعتی بوده و هفته‌ای دوبار سمپاشی می شوند. در حقیقت وقتی چیزی را تولید و وارد بازار می کنیم طبیعتا بایستی نکات بهداشتی نیز رعایت شود.

وی با بیان اینکه اکثر این گلخانه‌ها نیز به صورت مدرن آبیاری می شوند، گفت: بنابراین گل و گیاه در داخل گلخانه‌ها از نظر بهداشتی هیچ مشکلی ندارند و مشکل ممکن است در مسیر رسیدن به بازار گل، گل فروشی ها یا منازل ایجاد شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران اضافه کرد: توصیه می کنیم هنگام ورود گیاه به خانه، گلدان آن شسته شود و برگ‌ها نیز با اسپری آب و پارچه تمیز شوند. اگر هفته‌ای دوبار این اقدام صورت گیرد گل و گیاه مشکلی نخواهند داشت.

به گفته وی در گلفروشی ها هم هفته‌ای یکی دوبار ساقه‌ها، برگ‌ها و گلدان‌ها تمیز می شوند.

وی با اشاره به اینکه قرار است با اتحادیه فروشندگان گل و گیاه شرایطی ایجاد کنیم که تولیدکنندگان گل و گیاه  یا فروشندگان آموزش های لازم را جهت نگهداری از گیاهان به مردم بدهند، گفت: آموزش هایی در خصوص نحوه آبیاری، محل نگهداری و مشخصات گل می تواند میل و رغبت مردم را نسبت به پرورش گل و گیاه افزایش دهد.

دیدگاه تان را بنویسید