ترفندهای نگهداری گندمی، این گیاه زیبای ارزان قیمت

گیاه گندمی یا سنجاقی گیاهی ارزان و زیباست که با رعایت نکات ساده نگهداری آن می توانید از پرورش آن لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس،  گیاه گندمی یا سنجاقی از خانواده مارچوبه سانان است، نگهداری این گیاه برای افرادی که در نگهداری گل و گیاه مبتدی هستند بسیار ساده است. این گیاه همیشه سبز دارای برگ‌های خطی و باریک است که حدود ۲۵ سانتیمتر طول دارد. این گیاه در فصل تابستان گل و گیاهچه جدیدی می‌دهد که می‌توانید آن را از گیاه جدا کنید و داخل آب بگذارید تا ریشه دهد.

گیاه گندمی را باید در نزدیک پنجره قرار دهید، زیرا اگر دور از نور خورشید قرار گیرد، برگ‌هایش طویل می‌شوند که چندان زیبا نیست. گل گندمی با گل گندم کاملا متفاوت است. سر شاخه‌های آویز گیاه به علت آویزان بودن نمای جالب و قشنگی ایجاد کرده و زیبایی گل گندمی را دو چندان می‌کند.

 

نگهداری از گیاه سنجاقی

گیاه سنجاقی به نور کم تا متوسط، گرمای معمولی و خاک مناسب احتیاج دارد، این گیاه را در آفتاب مستقیم قرار ندهید، زیرا ممکن است برگ‌های آن بسوزد.

این گیاه بیش از اندازه در برابر سرما مقاوم است و تا چیزی حدود دمای صفر درجه را هم تحمل می‌کند، برای آبیاری گیاه بهتر است زمانی که گیاه نیاز به آبیاری دارد، آن را آبیاری کنید.

برای تکثیر این گل می‌توانید بوته را در بهار تقسیم کنید، از گیاهچه‌های کوچکی که بر انتهای شاخه‌های مسن تولید می‌شوند استفاده کنید و با ریشه دار کردن آن‌ها عمل تکثیر را انجام دهید، یا هر دو سال یکبار گیاه را از خاک بیرون بیاورید و آن را به چند قسمت به طوری که هر دسته حاوی ریشه باشد تقسیم کنید و هر قسمت را در یک گلدان مناسب که نه بیش از اندازه کوچک و نه بیش از اندازه بزرگ است، بکارید.

 

روش نگهداری گیاه سنجاقی

 

بیماری‌های گیاه گندمی و درمان آن‌ها:

اگر وسط گیاه از قاعده برگ‌ها پوسیده می‌شود، مربوط به آبیاری بیش از اندازه آن است و لازم است تا قبل از تلف شدن گیاه آبیاری را قطع کنید. اگر برگ‌ها نرم و شفاف شده‌اند، به خاطر سردی هوای محیط است و لازم است که گیاه را به مکان گرم تری انتقال دهید.

اگر نوک برگ‌ها قهوه‌ای شده، علت یا تشنگی گیاه است که نیاز به آبیاری دارد و یا به خاطر نور مستقیم آفتاب است که باید مکان گلدان را تغییر دهید.

اگر برگ‌ها ضعیف و لاغر شده‌اند و رنگ خود را از دست داده و خشک می‌شوند، به خاطر درجه حرارت بیش از اندازه است. نیاز است که گلدان را به مدت یک ربع ساعت درون یک تشت پر از آب بگذارید و بعد گلدان را به محیط خنک تری منتقل کنید.

اگر روی برگ‌ها لکه‌های قهوه‌ای ظاهر شده است، به دلیل استفاده از مواد براق کننده است. باید به وسیله یک پارچه نم دار براق کننده‌ را از روی برگ‌ها پاک کنید تا لکه‌ها از بین بروند.

اگر حشرات سبز رنگی در حال خوردن حاشیه برگ‌ها هستند، هر دو هفته یکبار با سم حشره کش، گیاه را سم پاشی کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید