از سردر تالار هندبال با نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد + تصاویر

طی مراسمی از سردر تالار هندبال با نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ مراسم رونمایی از سردر تالار فدراسیون هندبال به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عصر امروز (چهارشنبه) با حضور علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، دکتر احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان،کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، ابوالحسن مهدوی و جلال کوزه‌گری، روسای اسبق فدراسیون و اهالی هندبال برگزار شد.

پاکدل: امیدوارم نام سردار سلیمانی در هندبال زنده بماند

علیرضا پاکدل در ابتدای این مراسم اظهار داشت: 17 دی ماه در فدراسیون مراسمی را برگزار کردیم که هم بدرقه تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و هم گرامیداشت یاد شهید قاسم سلیمانی بود. زنده نگه داشتن یاد شهدا اتفاق مهمی است که باید در جامعه و حداقل در حوزه خود آن را حفظ کنیم.

وی در ادامه افزود: امثال شهید سلیمانی در کشور ما کم نیستند و مهم است نام این ابر مردان و قهرمانان ملی را زنده نگه داریم. نام سردار سلیمانی‌ها بر تن دشمنان لرزه می‌اندازد.

رئیس فدراسیون هندبال تأکید کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت و در سالنی با حضور هفت هزار تماشاگر بچه‌ها تصمیم گرفتند به احترام سردار سلیمانی به پرچم ایران و این سردار سلام نظامی بدهیم. احتمال دادیم شاید از طرف کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی با جریمه روبه‌رو شویم، اما این حرکت زیبا توسط بچه‌ها انجام شد. این حرکت اثر مثبتی در فضای سیاسی کشور داشت.

وی در پایان گفت: امروز هم وعده تغییر نام تالار هندبال به نام شهید سلیمانی محقق شد تا نام این شهید همواره در هندبال ماندگار شود.

احمدی: باید در سیره شهدایی مانند سردار سلیمانی گام برداریم

عبدالحمید احمدی نیز اظهار داشت: از اقدام فدراسیون هندبال قدردانی می‌کنیم‌. خوشحالم که در مراسمی با نام سردار سلیمانی حضور دارم‌. خوب است جامعه ورزش با شخصیت‌های تأثیرگذار در حوزه فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی ارتباط تنگاتنگ داشته باشد. جامعه ورزش ولایت‌مدار و پایبند به اصول است و این را در عمل نشان داده است. همواره باید یادآوری کنیم همان‌طور که یاد شهدای گرانقدر مانند شهید سلیمانی را در جامعه ارج می‌نهیم باید در سیره و عمل و منش آنها گام برداریم.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان یادآوری کرد: همیشه باید اصول پنجگانه سردار سلیمانی در وصیت‌نامه وی را مدنظر داشته باشیم‌. اولین اصل اعتقاد عملی به ولایت فقیه است. اصل دوم اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی، آرمان‌ها و اهداف آن است و اصل سوم مقابله با فساد. همچنین اصل چهارم به کارگیری اخلاق پاکدستی و اصل پنجم احترام به مردم و خدمت به آنهاست.  


مهدوی: حاج قاسم نبود باید در تهران با داعش می جنگیدیم

سیدابوالحسن مهدوی نیز گفت: حاج قاسم را از سال 54 می‌شناسم. در زورخانه جهان با وی آشنا شدم. او کارگری ساده بود و برای امرار معاش از روستای خود به کرمان آمده بود. وقتی مرور می‌کنیم در زندگی وی نشانه‌های الهی وجود داشت. کسی که یک کارگر بود به جایی رسید که بزرگ‌ترین تشییع جنازه در جهان برای وی برگزار شد. او چگونه به این جایگاه رسید؟

وی افزود: حاج قاسم با شهدا ارتباط عجیبی داشت. خوشحالم چند ماه قبل از شهادت او را دیدم و به منزل وی در کرمان رفتم و عکس‌های قدیم را دیدیم و به خواست خدا از او حلالیت طلبیدم.

رئیس اسبق فدراسیون هندبال گفت: اگر حاج قاسم تلاش نکرده بود امروز باید در تهران با داعش می‌جنگیدیم و مقابل خانه‌های خود برای مبارزه با آمریکا سنگر می‌بستیم‌. در وجود وی تمام خصوصیت‌های انسانی وجود داشت.

در ادامه مراسم، ابیاتی در مدح شهید سپهبد سردار سلیمانی قرائت شد.‌

دیدگاه تان را بنویسید