گزارش جی پلاس

وقتی تاج به کوچه علی چپ می‌ زند!/ تناقض‌گویی برای پنهان کردن اشتباهات

رییس سابق فدراسیون فوتبال در اظهارات اخیر خود صحبت‌های متناقضی را درباره پاداش 200 هزار دلاری کارلوس کی‌ روش بیان کرده که بسیار عجیب و دور از انتظار بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ماجرای شکایت کارلوس کی روش از فدراسیون فوتبال برای دریافت پاداش 200 هزار دلاری به علت سومی در جام ملت‌های آسیا، بعد از صدور رای علیه ایران، منجر به کوتاه آمدن مسئولان این فدراسیون برای پرداخت پاداش سرمربی سابق تیم ملی شده است.

نکته ابهام برانگیز در این ماجرا عدم برگزاری دیدار رده بندی در جام ملت‌های آسیا است و در واقع AFC برای هر دو تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی پاداش مشترکی را در نظر می گیرد.

با وجود اطلاعیه فدراسیون برای درخواست تجدیدنظر در پرونده، نبی که در جریان جزییات قرارداد کارلوس کی روش قرار دارد، به سرعت از موضع فدراسیون عقب نشینی کرد و گفت که به علت شناختش از سرمربی سابق تیم ملی برای پرداخت پاداش جام ملت های آسیا با او مذاکره خواهد کرد تا با توجه به روحیه احساسی کی روش، راهکار مناسب تر را به جای هزینه کردن در CAS انتخاب کند.

با وجود حل این مسائل، مهدی تاج که بعد از مدت‌های طولانی حاضر به گفت و گو  شده بود، جملات عجیبی را بیان کرده است که قابل بررسی است!

*تناقض عجیب در اظهارات تاج!

مهدی تاج، رییس سابق فدراسیون فوتبال که قرارداد 6 ماهه با کارلوس کی‌ روش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا منعقد کرد، وجود برخی بندها و اظهارات وی حاکی از این است که وی اشراف کاملی بر برخی مسائل نداشته است.

نکته نخست مربوط به وجود پاداش 200 هزار دلاری برای سومی در جام ملت‌ های آسیا است اما نگاهی به برنامه این مسابقات از چندین ماه قبل از مسابقات نشان می‌دهد که دیدار رده‌بندی در جام ملت‌ها برگزار نمی‌شود.

در واقع AFC به هر دو تیم حذف شده در نیمه نهایی، پاداش یکسانی می‌دهد که به منزله سومی مشترک در این رقابت‌ها بدون انجام بازی رده بندی است.

البته علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال چندی قبل تصریح کرد که تاج همان قرارداد قبلی کی‌روش با فدراسیون فوتبال با تمام مفاد قبلی را مقابل کی‌روش قرار داده و شاید به همین دلیل است که پاداش سومی در جام ملت‌ها به حضور در نیمه نهایی این مسابقات تغییر نکرده است!

مهدی تاج و کارلوس کی روش

اما ماجرا وقتی عجیب می‌شود که مهدی تاج ادعا کرده پاداش کی‌روش برای سومی در جام ملت‌های آسیا بود و اگر می‌توانستیم سوم شویم، پاداش یک میلیون دلاری را از AFC دریافت می‌کردیم! ولی واقعیت این است که همین الان هم فدراسیون این پاداش را به دلایلی که گفته شد از AFC  گرفته است.

به همین دلیل بیان این جملات از سوی  رییس سابق فدراسیون فوتبال عجیب است. او یا در جریان جزییات پاداش‌های AFC نیست که این موضوع به تنهایی جای انتقاد دارد و یا وانمود می‌کند که این مبلغ به فدراسیون تعلق نگرفته است.

به گزارش جی پلاس؛ این تناقض‌ها در اظهارات تاج و همینطور قراردادن بند اشتباه در قرارداد عجیب است  ولی نمی‌توان به راحتی قضاوت کرد که آیا وی با علم بر واقعیت چنین مسائلی را بیان می‌کند یا خیر!

اخبار مرتبط:

افشاگری تاج درباره قرارداد ویلموتس و پاداش کی روش

نبی: درباره پرونده ویلموتس نمی‌توانم پیش داوری کنم

ناظمی: اسامی مطرح شده برای هدایت تیم ملی تخیلی نبود

 

 

دیدگاه تان را بنویسید