گزارش جی پلاس/ طرح شکست خورده فدراسیون وتو شد

جزیره ساکت در فدراسیون فوتبال زیر آب رفت!

سازمان تیم های ملی با ساکت روی کار آمد و بعد از چهار سال با جدایی او جمع شده و از حالت جزیره ای درآمد تا زیرمجموعه بخش دبیرکلی فدراسیون فوتبال شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فدراسیون فوتبال در دوره ریاست مهدی تاج یکی از ناموفق ترین دوره های خود را سپری کرد و امروز، بعد از گذشت حدود چهارسال از آن زمان، اکثر طرح‌ها و پروژه‌های مسئولان وقت با شکست رو به رو شده است.

تشکیل سازمانی به نام تیم‌های ملی یکی از طرح‌هایی بود که در نخستین روزها و با پیشنهاد محمدرضا ساکت، رفیق و همکار قدیمی مهدی تاج مطرح و بدون طی شدن مراحل قانونی تشکیل شد. در واقع این سازمان ابتدا باید در اساس‌نامه فدراسیون فوتبال طرح و به تصویب می‌رسد که تاکنون این مراحل انجام نشده است.

*تشکیل سازمانی به نام ساکت!

سازمان تیم‌های ملی به منظور تشکیل ساختاری برای تقویت تیم‌های ملی در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در آکادمی ملی فوتبال بدون تشریح ماموریت‌های این نهاد با ریاست ساکت آغاز به کرد. محول کردن این سازمان به ساکت در حالی بود که دبیرکل فدراسیون طبق اساس نامه مسئولیت رسیدگی به این امور را دارد اما تاج با پیشنهاد دوست خود، این بخش را مانند جزیره ای از فدراسیون فوتبال جدا کرد و به طور مستقل به ساکت اهدا کرد.

ساکت در ابتدای کار سعی در تسلط بر کارلوس کی روش داشت و طرح‌های عجیبی را هم مدنظر داشت که در همان روزهای نخست با سرمربی پرتغالی وقت تیم ملی به مشکل خورد. در نتیجه سودای سرپرستی تیم ملی و نشستن روی نیمکت این تیم هم در همان روزها بر باد رفت.

سازماندهی ساکت به تیم های ملی در این طرح با شکست‌های بزرگی هم همراه بود. تقریبا تمام تیم های پایه ایران در رده امید، جوانان و نوجوانان نتایج بسیاری بدی کسب کردند که در نتیجه انتقادات زیادی به همراه داشت؛ به طوری که تیم ملی امید و جوانان حتی نتوانستند از مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا صعود کنند.

ساکت در اداره این سازمان با مشکلات دیگری از قبیل تغییرات متعدد مربیان در برخی از تیم ها، عدم انتخاب مربی برای تیم های ملی و بلاتکلیفی برخی از تیم های بانوان که همگی منجر به ناکامی تیم‌های ایران شد، روبه رو بود و تقریبا می توان گفت اداره جزیره ای تیم‌های ملی از سال 95 تا سال 98 با شکست بزرگی رو به رو شد.

محمدرضا ساکت

*نبی سازوکار ساکت را جمع کرد

ورود مهدی محمدنبی با سابقه مدیریت طولانی در فدراسیون فوتبال به بخش دبیرکلی موجب جمع کردن بساط محمدرضا ساکت در این سازمان شده است. هر چند ساکت از زمان رفتن مهدی تاج، نفوذ و قدرت سابق خود را در این فدراسیون از دست داده بود ولی نبی در آخرین بازدید خود ار آکادمی تیم‌های ملی موجب جدایی رییس سابق سازمان تیم های ملی از فدراسیون شد تا این سازمان هم مجددا به بخش دبیرکلی بازگردد.

بعد از گذشت حدود یک ماه از آمدن نبی به فدراسیون فوتبال و تسلط کامل بر امور مختلف، سازمان تیم های ملی که در اساس نامه هم تعریف نشده است، مجددا به عنوان دپارتمان تیم‌های ملی تقلیل پیدا کرد تا توسط دبیرکل فدراسیون اداره شود.

هر چند شاید در اساس نامه جدید فدراسیون فوتبال، تیم های ملی از دپارتمان به سازمان ارتقا یابد اما گفته می شود فدراسیون و مهدی محمدنبی هم علاقه‌ای به اداره تیم‌های ملی تحت عنوان سازمان ندارند.

درهای فدراسیون فوتبال باز می‌شود؟!                        

دیدگاه تان را بنویسید