اختصاصی جی پلاس؛

قطع همکاری امیرحسین پیروانی با تیم ملی امید/ بلاتکلیفی چندباره فدراسیون در مسیر صعود!

اگر چه جوانسازی تیم ملی امید به منظور اجرای برنامه های چند ساله و صعود به المپیک، نوعی آینده نگری مثبت بود اما حذف تیم ملی امید از مرحله مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا باعث شد تا فدراسیون در همکاری اش با سرمربی جدید این تیم، تجدیدنظر کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ صعود نکردن تیم ملی امید به مرحله نهایی قهرمانی زیر 23 سال آسیا که دی ماه سال جاری در چین برگزار می شود، تبعات بدی برای فدراسیون فوتبال به دنبال داشته است! به طوری که آنها قصد تجدیدنظر در تمام برنامه های خود دارند و به همین دلیل تغییراتی هم در کادرفنی تیم ملی اتخاذ خواهند کرد.

امیرحسین پیروانی که در رقابت های اخیر هدایت این تیم را برعهده داشت، با سابقه رساندن تیم ملی جوانان به جام جهانی توانست رای فدراسیون، کی روش و کمیته فنی را برای هدایت تیم ملی امید به دست بیاورد و این بار ماموریت او آماده سازی تیم ملی برای صعود به المپیک 2020 توکیو عنوان شده بود. او به همین منظور بازیکنان تیم ملی جوانان را به رقابت های زیر 23 سال برد تا با وجود سن و سال بسیار کم نسبت به سایر تیم ها، کسب تجربه کنند و از طرفی هم به مرحله بعد راه یابند اما این تیم در گروه خود دوم شد و نتوانست به مرحله نهایی صعود کند تا از نظر نتیجه گیری جزء ضعیف ترین تیم های ایران در طول تاریخ باشد.

** تمایل فدراسیون به بازگشت پیروانی به تیم ملی جوانان

فدراسیون فوتبال از طرفی نگران آینده است و از طرف دیگر هم نمی خواهد کسی را که چندین سال روی او سرمایه گذاری کرده به راحتی کنار بگذارد.

به گزارش خبرنگار جی پلاس؛ آن ها با هدف انتخاب یک مربی دیگر برای تیم ملی امید، هدایت تیم ملی جوانان را به پیروانی پیشنهاد دادند اما او این پیشنهاد را نپذیرفته و گفته فقط در تیم ملی امید کار می کند.

پیروانی برای ادامه همکاری، شرایط جدیدی را در نظر گرفته اما فدراسیون علاقمند به ادامه همکاری نیست و با این اتفاق، دو طرف به بن بست رسیده اند و مدیران تیم ملی فعلا عجله ای هم برای انتخاب کادرفنى جدید تیم ملی امید ندارند چرا که تیم ملى تا سال 2019 مسابقه رسمی دیگری ندارد. این اقدام فدراسیون اتفاقی است که حدود نیم قرن تکرار شده و تیم ملی امید نتوانسته به بازی های المپیک صعود کند.

** فدراسیون و پیروانی قراردادی برای تیم ملی امید نبستند!

پیروانی در شرایطی که از زمان حضورش در تیم ملی جوانان، از فدراسیون طلب مالی داشت، بدون عقد قرارداد جدید، کارش را در تیم امید شروع کرد. در واقع فدراسیون به واسطه نتایج ضعیف این مربی در جام جهانی جوانان و سابقه او در سال های گذشته، ابتدا هدایت این تیم را در مرحله مقدماتی به پیروانی محول کرد تا در صورت موفق بودن او در مرحله مقدماتی، قرارداد نهایی را هم به امضاء برسانند اما حذف تیم ملی از رقابت های مقدماتی، تعهدی را برای فدراسیون فوتبال به دنبال ندارد و دیگر نیازی به عقد قرارداد هم نیست!

البته پیش از اعزام تیم به مسابقات، پیروانی چندین بار برای عقد قرارداد پافشاری می کند، اما فدراسیون می‌گوید بعد از این مسابقات قراردادش امضاء خواهد شد و هیچ جای نگرانی ندارد.

به گزارش جی پلاس؛ این ترفند فدراسیون بیش از پیشنهاد هدایت تیم ملی جوانان به پیروانی، دلخوری او را دربرداشته است. به همین دلیل هم پیروانی هم تهدید کرده که فعلا سکوت می کند و اگر پول دو ماه حضور او در تیم امید پرداخت نشود، صحبت هایی را درباره فدراسیون فوتبال خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید