ترفندهایی ساده برای افزایش سرعت اینترنت خانگی

افزایش سرعت اینترنت خانگی در روزهای کرونایی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، این روز‌ها که بسیاری از افراد به علت همه گیری کرونا مشغول دورکاری یا تحصیل آنلاین شده اند یا برای گذراندن اوقات فرغت خود فیلم و سریال دانلود می‌کنند، افزایش سرعت اینترنت از اهمیت بسزایی برخوردار است. درواقع یکی از شکایت‌های رایج این روز‌ها پایین بودن سرعت اینترنت است.


توماس کونز، استاد گروه سیستم و مهندسی کامپیوتر دانشگاه کارلتون و متخصص در شبکه‌های وای و اینترنت خانگی می‌گوید برای آن که سرعت اینترنت خانگی خود را افزایش دهید نیازی به راهکار‌های عجیب و غریب نیست. بلکه می‌توان با راهکار‌هایی ساده سرعت اینترنت را افزایش داد.


کونز معتقد است در حالی که وعده زیرساخت‌های شبکه مدرن و ۵G هنوز در مرحله انتظار است، در حال حاضر، ما باید با آنچه در دسترس است کنار بیاییم و خلاقیت داشته باشیم:

۵ ترفند برای افزایش سرعت اینترنت خانگی
تماس‌های ویدئویی را مدیریت کنید
سعی کنید با برنامه‌ای پیش بروید که از گفتگو‌های ویدئویی همزمان در خانه جلوگیری کند. اگر بیش از یک جلسه در همان زمان اتفاق می‌افتد، ترجیحا بهتر است یکی از جلسات را به زمان دیگری موکول کنید یا در صورت امکان جلسه خود را به جای تصویری، صوتی برگزار کنید. تماس صوتی به پهنای باند کمتری نسبت به گفتگوی تصویری نیاز دارد.

 

برنامه‌های مختلف را آزمایش کنید
درست است که این روز‌ها بسیاری از افراد برای برقراری تماس از برنامه زوم استفاده می‌کنند، اما می‌توانید برای مدیریت قدرت اینترنت خانگی و برای صحبت با گروه‌های کوچکتر و مکالمات تک به تک از برنامه‌هایی مثل Google Hangouts استفاده کنید. در ضمن تماس‌های صوتی اسکایپ نیز به پهنای باند کمتری نیاز دارند.

 

گاهی از اینترنت همراه کمک بگیرید
اگر احساس می‌کنید همه اعضای خانواده به وای فای متصلند یا اینترنت خانه بسیار ضعیف است، بهتر است از اینترنت همراه خود کمک بگیرید. اتصالات تلفن همراه اغلب از وای فای پایدار‌تر است. این اقدام موقتی فشار و محدودیت را برای شما و دیگران که در شبکه اینترنت حضور دارند، کاهش می‌دهد.

۵ ترفند برای افزایش سرعت اینترنت خانگی

اتصال مستقیم را امتحان کنید
در صورت پایین بودن اینترنت می‌توانید در صورت امکان از اینترنت بی سیم صرف نظر کرده و مستقیما به مودم از طریق کابل متصل شوید. در برخی از انواع مودم، این روش در افزایش سرعت، نقش مثبتی ایفا می‌کند.

 

ساعات اوج مصرف را تغییر دهید
برخی کارها، مثل دانلود یا تماشای فیلم‌های پرحجم را به ساعاتی موکول کنید که ترافیک اینترنت بهتر است، برای مثال ساعات نیمه شب یا صبح زود را به این امور اختصاص دهید. گاهی تنها با تغییر ساعات می‌توانید تغییراتی محسوس را تجربه کنید.

مطلب مرتبط: 

 

دیدگاه تان را بنویسید