محمدرضا عسگریان روز جمعه در گفت ‌و گو با ایرنا به نشست اخیر خود با مدیران عامل شرکت‌های زیرساخت و مخابرات استان اصفهان اشاره کرد و افزود: مهمترین خواسته مسوولان سمیرم ارتقا کیفیت و سرعت اینترنت و پهنای باند شهرستان بوده است.

به گفته وی این موضوع مورد تاکید در هر 2 بخش خانگی و تلفن همراه بود چرا که با شیوع ویروس فراگیر کرونا و ضرورت آموزش‌ها و تعلیم و تربیت در فضای مجازی اینترنت، کیفیت و پوشش سراسری آن بیش از پیش اهمیت یافت.

فرماندار سمیرم تاکید کرد: هوشمندسازی مدارس و مراکز آموزشی و آموزش‌عالی در ادامه همین درخواست ما از مدیران این 2 سازمان ارتباطی استانی موضوعی است که بعد از این دنبال و با پیگیری‌های مداوم محقق خواهد شد.

عسگریان دیگر مصوبه جلسه اخیر را ارتقا سایت‌های چهار جی به ۴.۵ جی و سه جی به چهار جی عنوان کرد و گفت: سایت‌های ۲ جی برخی مناطق دور دست و عشایری نیز به مرور به سه جی ارتقا می‌یابند.

وی ضرورت اتمام طرح‌های فیبر نوری در مناطق و نهادهایی همچون کلنجه، نرمه، ساختمان فرمانداری، مسکن‌مهر و پلیس‌راه را یادآور شد و افزود: درخواست دیگر شهرستان اختصاص خط فیبر نوری پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا به سمیرم بود که مقرر شد این مورد، بررسی و کارشناسی شود.

تغییر اپراتورهای وب به شبکه ایرانسل برای مناطق فاقد آنتن‌دهی موبایل و اینترنت شهرستان از جمله روستاها و مناطق علی‌آباد و ده‌کرد، دیزجان، آب گرمک، سیور، جاده بروجن به سمیرم، حیدرآباد، مهرگرد، تنگ جلو،  تنگ‌خشک، گردنه پشته، آب ملخ، خینه و دیلی، دنگزلو، ده‌نسا، بردکان و قرقاچ  و همچنین تبدیل و بازکردن رومینگ ایرانسل برای استفاده همراه اولی‌ها از دیگر موارد مطرح شده در این نشست کاری بود.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان دارای ۱۶۹ مدرسه، نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز و دارای ۲ مرکز آموزش عالی آزاد و پیام نور است.

این شهرستان دارای ۱۵۰ روستا و آبادی، ۶ شهر و چهار بخش مرکزی، پادنا، وردشت و پادنای بزرگ و همچنین حدود ۵ هزار خانوار عشایری است که در فصل بهار به این خطه ییلاقی کوچ می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.