جایگزین سیامند رحمان انتخاب شد

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به انتخاب قطعی جایگزین برای مرحوم سیامند رحمان، گفت: با توجه به فوت سیامند قطعا مدال طلای مسابقات سنگین وزن پاراوزنه‌برداری برای ایران خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هادی رضایی  با تاکید بر اینکه برای مرحوم سیامند رحمان که سهمیه پارالمپیک را کسب کرده بود جایگزینی جهت اعزام به توکیو انتخاب خواهد شد، گفت: از میان پاراوزنه برداران فعال در سنگین وزن، دو سه نفر هستند که می‌توانند به جای مرحوم رحمان در ترکیب کاروان اعزامی قرار بگیرند. قرار است با برگزاری مسابقاتی فرد جایگزین انتخاب شود.

وی ادامه داد: در جریان مسابقات قهرمانی کشور یا رویدادی که زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار شود و بر اساس رکوردهای ثبت شده فرد جایگزین مشخص خواهد شد. البته ۱۰ سال هم بگذرد ورزشکاری نمی‌تواند به رکورد مرحوم رحمان دست پیدا کند اما شرایط برخی پاراوزنه برداران سنگین وزن به گونه‌ای است که می‌توانیم روی آنها برای جایگزین شدن حساب کنیم.

سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو تاکید کرد: هیچ ورزشکاری نمی‌تواند جای مرحوم رحمان را بگیرد اما شرایط گزینه‌های موردنظر هم به گونه‌ای است که بتوانیم روی مدال آوری آنها حساب کنیم. شکی نیست که مدال طلای پارالمپیک در سنگین وزن پاراوزنه برداری برای ایران است. این مدال که طی دو دوره توسط مرحوم رحمان به دست آمد برای ایران محفوظ می‌ماند.

رضایی همچنین به سیاست‌های کمیته ملی پارالمپیک برای بازی‌های توکیو که هفته گذشته ابلاغ شد، اشاره کرد و گفت: مهمترین تغییرات اعمال شده مربوط به بخش بانوان و جوانان است و اولویت‌هایی که برای آنها و در رابطه با اعزام شان به توکیو لحاظ کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه طبق این سیاست رشته‌ها و ورزشکاران‌شان برای مدال آوری در چهار گروه ارزیابی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این گروه بندی و مواردی که برای هر یک در نظر گرفته‌ایم نسبت به سیاستی که سال گذشته تصویب و اعلام شد تغییر نداشته است اما سختگیری نسبت به بانوان را کمتر کرده‌ایم. اینگونه که گروه چهارم به ورزشکارانی اختصاص دارد که تقریباً شانسی برای مدال آوری در توکیو ندارند اما برای آنها و با توجه به عملکردشان در بازی‌های آسیایی جاکارتا، جایگاه اول در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ پیش بینی شده است.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: در سیاست جدید ابلاغ شده بری بانوان جایگاه دوم بازی‌های ۲۰۲۲ یا جایگاه چهارم جهان را هم ملاک انتخاب قرار می‌دهیم.

رضایی همچنین در مورد اولویت‌های در نظر گرفته شده برای جوانان گفت: این اولویت به خاطر در پیش بودن بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین در نظر گرفته شده است. بر این اساس مسئولان رشته‌های مختلف در اردوهای پارالمپیکی خود می‌توانند بخشی از ترکیب اردونشینان را به جوانان اختصاص دهند.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو همچنین در مورد تعداد ورزشکارانی که حضور آنها در این بازی‌ها قطعی شده است، خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام شده تنها کسب سهمیه ملاک اعزام نیست. مطابقت داشتن با سیاست‌های در نظر گرفته شده شرط اعزام ورزشکارانی است که صاحب سهمیه شده‌اند. در این زمینه کمیته ملی پارالمپیک باید اطلاع رسانی را مبنی بر شرکت کردن یا نکردن در بازی‌ها را داشته باشد. قرار بود این کار سال گذشته در مورد همه رشته‌ها انجام شود اما فقط در مورد رشته‌های تیمی به سرانجام رسید.

رضایی تاکید کرد: در مورد رشته‌های تیمی و اینکه مثلاً در والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر قطعاً تیم اعزامی خواهیم داشت، اقدام لازم انجام شده است اما به ورزشکاران رشته‌های انفرادی و با توجه به تعویقی که در زمان برگزاری بازی‌های پارالمپیک ایجاد شده، فرصت داده‌ایم چراکه شاید بتوانند طی سال جاری افزایش رکورد داشته باشند و به معیاری‌های موردنظر کمیته برسند. به طور مثال از ۵ تیرانداز صاحب سهمیه، ۳ نفر معیارهای موردنظر ما برای اعزام را دارند. شاید طی ماه‌های آینده ۲ نفر دیگر هم بتوانند به این معیارها برسند.

اخبار مرتبط؛

رضایی: با تعویق پارالمپیک 2020 همه چیز برای ما از نو شروع شد! / سیامند رحمان جایگزین ندارد

رضازاده: سیامند رحمان یک افسانه بود

علت واقعی درگذشت سیامند رحمان چه بود؟

دیدگاه تان را بنویسید