۵ نکته مختصر و مفید برای رزرو هتل در کاشان

سفر به شهری که اولین جوانه ­­های تمدن بشری در آن ریشه دوانده، از آن کارهایی است که باید یک بار در عمرتان انجام دهید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ کاشان زیبا و قدیمی که هنوز به تاریخ و معماری سنتی خود وفادار مانده، جذابیت­ هایی دارد که تنها شنیدن وصف آنها کافی نیست. اگر بگوییم که اقامتگاه ­های کاشان هم بخشی از این جذابیت­ها هستند، اغراق نکرده­ایم. با این حساب بهتر است در رزرو هتل کاشان هم حوصله و دقت به خرج دهید. کار چندان سختی نیست؛ آن هم با وجود راهنمای جامعی که  رزرو هتل جااینجاس در اختیار شما می­گذارد.

بهترین زمان سفر به کاشان

بهترین زمان سفر به کاشان را آب و هوای شهر تعیین می­کند. البته گاهی پای برخی آییین ها و رویدادها به میان می­آید و این همان جایی است که رنگ آسمان دیگر برای گردشگران اهمیت ندارد. مطلب “۵ نکتهمختصرومفیدبرایرزروهتلدرکاشان”،با نگاهی به آسمان کاشان شروع می­کنیم.

 

از آب و هوای کاشان چه خبر؟

بهار کاشان و دیدنی­های اطراف آن الحق و الانصاف تماشایی است. همین که شیپور بهار در گوش طبیعت دمیده می­شود، مسافران هم عزم کاشان می­کنند. به خصوص اردیبهشت ماه که قمصر کاشان پر می­شود از مسافرانی که عطر گلاب آنها را به این شهر کشانده است. بگذارید اینطور بگوییم که تعطیلات نوروز و اردیبهشت ماه زمان ایده آلی برای کاشان گردی است؛ البته از نظر آب و هوا. از بُعد شلوغی و قیمت بالای هتل­ها چندان همه چیز خوب پیش نمی­رود. با این حال کم نیستند آنها که نه قیمت اقامتگاه­ها و نه شلوغی سد راهشان نمی­شود.

کاشان از آفتاب سوزان کویرهای همسایه خود، گرما را به غنیمت گرفته؛ گرمایی که در تابستان چهره  شهر  را چنان برافروخته می­کند که کمتر مسافری جرأت سفر به آن را پیدا می­کند. تیر و مرداد  تب تابستان کاشان تندتر می­شود و تا پایان فصل فروکش نمی­کند. هر چند در این گرمای کلافه کننده هم کاشان خالی از مسافر نمی­شود؛ اما نسبت به سایر فصل­ها تابستان از خلوت­ترین روزهای شهر است. اگر بتوانید از پسِ گرمای تابستان کاشان بر آیید؛ هم هتل­هایی با قیمت پایین­تر نصیب­تان خواهد شد و هم خلوتی کوچه پس کوچه­های کاشان.

1

دو فصل آخر سال در کاشان حال و هوای متفاوتی دارند. شهر تا اوایل آبان ماه هوای مطبوعی دارد که نه سرد است و نه گرم. به علاوه قیمت هتل­ها در مقایسه به بهار پایین­تر می­آید و چون فصل درس و مدرسه است، از آن شلوغی آزاردهنده هم خبری نیست. اما به نظر نمی­آید زمستان زمان خوبی برای سفر به کاشان باشد. چرا که سرمای استخوان سوزی بر شهر حاکم می­شود که حتی ارزانی هتل­ها و خلوتی هم نمی­تواند حریف آن شود.

جشنواره­ها و رویدادهای کاشان

کاشان میزبان رویدادهایی است که نمی­توان تنها به خاطر گرمی هوایش از آنها گذشت. مهم­ترین آنها جشن گلاب گیری است که اردیبهشت هر سال گردشگران زیادی را به اینجا می­کشاند. گلاب گیری یک جشن خوش رنگ و رایحه است که با چیدن گل­های محمدی شروع می­شود و پس از طی کردن چند مرحله عصاره خوشبویی حاصل می­شود که از مرزهای ایران هم فراتر می­رود.

دومین جمعه ماه مهر هر سال مشهد اردهال در تکاپوی یک آیین چندهزار ساله به نام قالی شویی است؛ آیین عزاداری که در امامزاده سلطان علی ابن محمد برگزار می­شود. اما داستان از چه قرار است؟ حاضران در امامزاده گرد هم می­آیند و یک قالی مقدس را که گویند پیکر علی ابن محمد در آن پیچیده شده بوده؛ با گلاب تطهیر کرده و بعد در چشمه نزدیک امامزاده می­شویند. البته داستان به همینجا ختم نمی­شود و آداب و رسوم آن کمی پیچیده­تر است. بهتر است یک بار هم هم که شده در این آیین قدیمی شرکت کنید.

همه آنچه باید در مورد  هتل­های کاشان بدانید

برای شهری سنتی مثل کاشان خانه و عمارت­های قدیمی حالا حکم هتل یا اقامتگاه را پیدا کرده­اند. بخشی از لذت سفر به این شهر هم اقامت در همین هتل­های سنتی و اقامتگاه­های بومگردی است؛ به ویژه برای گردشگران خارجی. می­­توانید کاری کنید که اقامت در کاشان برای شما هم فال باشد و هم تماشا. چطور؟

به صفحه هتل­های کاشان در جااینجاس بروید. نزدیک به 20 هتل برای شما به نمایش در می­آیند؛ بعضی شامل هتل­ها سنتی و خانه­های تاریخی می­شوند، برخی هتل­های غیر سنتی و بعضی هم اقامتگاه بومگردی. برای مثال در بخش خانه تاریخی چند نمونه را با معرفی کامل مشاهده خواهید کرد. بد نیست بدانید که به غیر از هتل نگارستان، هتل امیر کبیر و هتل شیرین سایر هتل­های کاشان حال و هوای سنتی دارند.

3

بیشتر بخوانید:

اقامت اعیانی در کاشانه­های عمارت ابراهیم خان عامری

بهترین هتل­های شهر کاشان

موقعیت مکانی هتل­های کاشان چطور است؟

حتما در هنگام مطالعه اطلاعات هتل­های کاشان به موقعیت مکانی آنها هم نگاهی می­اندازید. مثلا اینکه به فرودگاه یا ترمینال نزدیک باشند یا از جاذبه­های تاریخی و غیر تاریخی دور نباشند. هر چند کاشان شهر بزرگی نیست؛اما برای خیلی­ها یک دقیقه هم طلاست! در این بخش نخست به سراغ هتل­هایی رفته­ایم که کمترین فاصله را با فرودگاه، ترمینال و راه آهن کاشان دارند. در ادامه از هتل­های نزدیک به جاذبه­های شهر با شما می­گوییم.

هتل خانه مرشدی

  • فاصله تا فرودگاه: 16 دقیقه
  • فاصله تا ترمینال و راه آهن کاشان: 11 دقیقه

هتل سنتی نگین

  • فاصله تا فرودگاه:18 دقیقه
  • فاصله تا ترمینال و راه آهن کاشان: 13 دقیقه

هتل سرای عامری­ها

  • فاصله تا فرودگاه: 18 دقیقه
  • فاصله تا ترمینال و راه آهن کاشان: 13 دقیقه

هتل خانه منوچهری

  • فاصله تا فرودگاه:19 دقیقه
  • فاصله تا ترمینال و راه آهن کاشان: 10 دقیقه

2

هتل سنتی احسان

  • فاصله تا فرودگاه:19 دقیقه
  • فاصله تا ترمینال و راه آهن کاشان: 11 دقیقه

هتل سنتی آریانا

  • فاصله تا فرودگاه:20 دقیقه
  • فاصله تا ترمینال و راه آهن کاشان: 13 دقیقه

هتل سنتی مهینستان راهب

  • فاصله تا فرودگاه:20 دقیقه
  • فاصله تا ترمینال و راه آهن کاشان: 12 دقیقه

نزدیک­ترین هتل­ها به باغ فین

  • هتل نگارستان: 3 دقیقه
  • هتل امیر کبیر: 3 دقیقه
  • اقامتگاه سنتی نه چم: 14 دقیقه

نزدیک­ترین هتل­ها به مسجدجامع

  • هتل مهینستان راهب: 1 دقیقه
  • اقامتگاه سرای درب باغ: 2 دقیقه
  • هتل سنتی احسان: 2 دقیقه
  • هتل سنتی نگین: 3 دقیقه
  • هتل خانه مرشدی: 3 دقیقه

4

اگر می خواهید برای دیدار از جاذبه­های اطراف کاشان تا حد ممکن به آنها نزدیک باشید، هیچ جای نگرانی نیست. هتل­های قمصر، هتل­های نیاسر، مجتمع اقامتی خورشید اردهال و هتل ابیانه گزینه­های پیش روی شما هستند.

منابع:

رزرو هتل جااینجاس

رزرو هتل کاشان

 

دیدگاه تان را بنویسید