به گزارش ایرنا ،قریب منوچهری روز یکشنبه در آئین افتتاحیه شب‌های فرهنگی استان اردبیل که با هنرنمایی هنرمندان خلخال و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آن در نگارخانه مجموعه شیخ صفی اردبیل برگزار شد، افزود: برگزاری آئین‌های هفته فرهنگی اردبیل توسط هنرمندان و اصحاب فرهنگ شهرستان‌های استان در طول ایام هفته فرهنگی در کنار معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگ و هنر مناطق می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای این خطه را فراهم کند.

او اظهار داشت: علاوه بر معرفی قابلیت‌های فرهنگی و هنری در این هفته ،معرفی جاذبه‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های مهم با هدف جلب نظر گردشگران است.

او با بیان اینکه اجرای ۷۰ برنامه بمناسبت هفته اردبیل با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای شب‌های فرهنگ و هنر تدارک دیده شده ، اظهار داشت: توجه به مرزی بودن استان و دوری از مرکز ، استعدادهای زیادی  برای توسعه ، عمران و اشتغال در این استان  وجود دارد ولی بدلیل عدم استفاده از این ظرفیت بزرگ فرهنگی و هنری  بسیاری مناطق مستعد همچنان جزو نقاط کم برخوردار کشور محسوب می‌شود. 

او از خلخال به عنوان مهد تمدن و شهرستانی با غنای فرهنگی بسیار کهن و ریشه‌دار یاد کرد و گفت: هنرمندان ، ادبا ، نویسندگان و علمای بزرگ و برجسته‌ای در دامن این دیار تربیت یافته و در خدمت بشریت در مناطق مختلف بوده و هستند.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان اجرایی خلخال برگزار شد، هنرمندان و اصحاب فرهنگ این شهرستان به معرفی قابلیت‌های فرهنگی و هنری منطقه به زبان شعر ، موسیقی محلی ، نمایش طنز و سخنرانی پرداختند.

 چهارم  مردادماه سالروز تشکیل حکومت صفوی در اردبیل است که به عنوان هفته اردبیل در شورای فرهنگی عمومی کشور تصویب  و معرفی شده است.

 همزمان با هفته اردبیل از ۶ تا ۹ مرداد آئین شب‌های فرهنگی شهرستان‌های خلخال، پارس‌آباد، بیله‌سوار و سرعین با محوریت قابلیت و آیین و آداب و رسوم در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی برگزار می‌شود که نخستین شب به هنرنمایی هنرمندان و اصحاب فرهنگ وا دب شهرستان خلخال تخصیص داده شد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.