این روزها  سلامتی مردم در نرفتن به سفر و ماندن در خانه ها است که از نقل و انتقال سریع ویروس کرونا پیشگیری شود.یکی از پویش های مردم ایران  به منظور مشارکت در ارتقای ضریب سلامتی در کنارمدافعان سلامت را در خانه ماندن با عنوان " مسافرت نمی‌رویم» تا به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنیم را تشکیل می دهد.

در این ایام هموطنان باید از سفر کردن به ویژه سفر به استان‌های پرخطر پرهیز کرده و این ایام را تا حد امکان در شهرها و خانه‌های خود سپری کنند.

باید ار سفرهای درون و برون استانی پرهیز کرد تا سالم بمانیم و کرونا را با عزمی راسخ شکست دهیم ، سفرکردن در شرایط بحرانی که ما درآن قرار داریم ره آوردی جز تشدید آلودگی و گسترش چرخه ویروس کرونا را در پی ندارد پس بیایید با در خانه ماندن سلامت فردی و اجتماعی را تضمین کنیم.

فرهنگ سفر

رییس انجمن اسلامی معلمان البرز می گوید: سفر و گردشگری به عنوان نیاز فرهنگی در سبد خانوار های ایرانی به خوبی جای خود را باز کرده است.

منوچهراتابکی اظهارداشت: توسعه زیرساخت ها، امکانات و تسهیلات گردشگری درنقاط مختلف ایران حکایت از این مهم دارد اما سفر دارای شرایط و فلسفه ای به خصوص در بخش تضمین سلامت مسافران است.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا سفرکردن ریسک بزرگی است، خاطرنشان کرد: حدود یک ماهی می شود که همه استانداران و مردم اعلام می کنند که در نوروز ۹۹ از پذیرش مسافردراستان هایشان معذورند اما عده ای نافرمان هستند و بارسفربسته و راهی جاده ها شدند.

وی بیان داشت: باید بدانیم که وقتی به سفر می رویم هرجامعه محلی دارای آداب و رسوم و عقیده های منحصر به فرد خوداست لذا وقتی تابلوی ورود ممنوع  را به ما نشان می دهند حال چگونه راهی سفر می شویم در حالی که میزبان رضایتی به حضورمسافر را ندارد.

اتابکی ادامه داد: باید به فرهنگ سفر در این شرایط حساس که کرونا سلامت همه افراد جامعه را تهدید می کند اهمیت دهیم تا بتوانیم با عزمی ملی کرونا را شکست دهیم.

وی یادآورشد: فرهنگیان از همه می خواهند که در خانه بمانند تا چرخه این بیماری گسترش نیابد.

خانه امن ترین مکان

روانشناس البرزی محیط خانه را امن‌ترین مکان برای حفاظت در برابر کرونا دانست و گفت: با توجه به روند شیوع بیماری از مردم می‌خواهیم با رعایت کامل مسائل بهداشتی در خانه بمانند و از سفرکردن و یا دید و بازدید نوروزی بپرهیزند.

دکتریونس جاوید نسب اظهارداشت: در خانه ماندن بهترین راهکار پیشنهادی به مردم برای مقابله با بحران و گسترش شیوع ویروس کرونا ست.

وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا که از اوایل اسفند درایران شایع شد اکنون به بحث و مشکل اصلی کشورمان تبدیل شده  و مردم، دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های مختلف هر کدام به نوعی برای رفع این ویروس در تلاش هستند.

جاوید نسب با اشاره به اینکه برای مقابله با بحران کرونا باید همه با هم باشیم تا چرخه این بیماری کنترل و مهارشود، اضافه کرد:  در خانه می‌مانیم و حتی برای تامین مایجتاج زندگی تنهایی به خرید می‌رویم تا کوچه ها و خیابان ها خلوت باشد و بیماری کرونا از فردی به فرد دیگری انتقال نیابد.

این روانشناس جدی گرفتن کرونا را از سوی مردم به خصوص در بخش سفر و حضوردر اجتماع را ضروری خواند و یادآور شد: همه باید به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کرده و برای ریشه‌کنی این ویروس تلاش خود را کار گیرند.

جاوید نسب که به کمپین‌های درخانه بمانیم پیوسته است  شهروندان را به جدی گرفتن این ویروس و تلاش برای قطع زنجیره همه‌گیری آن و رفع این بحران با ماندن در خانه ترغیب می‌کند.

وی به مردم توصیه کرد از سفرکردن در ایام نوروز پرهیز کنند تا مدافعان سلامت در مسیر خدمتی که به بیماران کرونایی در پیش گرفته اند با چالش های بیشتری چون مبتلا شدن مسافران به ویروس کرونا روبرو نشوند.

مسافرت مساوی با کرونا 

رییس مدیرامور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرزگفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، سفر رفتن مساوی با پذیرش خطر و ابتلا به  بیماری کروناست پس بهترین راه حل درخانه ماندن است.

دکتر نصراله صالحی افزود: همواره توصیه می شود ازحضور درمراکزی که دارای تجمعات مردمی که احتمال انتقال ویروس وجود دارد خودداری شود حال چگونه برخی از شهروندان چمدان های سفر را آماده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترها اگر به فکر سلامتی خود نیستند حداقل باتوجه به احتمال ابتلای کودکان به ویروس کرونا ضرورت دارد نسبت به حفاظت از کودکان در برابر این ویروس موارد گفته شده را برای پیشگیری رعایت کنند.

وی تصریح کرد: دراین شرایط حساس کارشناسان حوزه سلامت ازهمه مردم درخواست می کنند با شستشوی مرتب دست به مدت حداقل ۲۰ ثانیه در دفعات مکرر درطول شبانه روز و عدم خروج غیرضروری از منزل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

صالحی  با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس در سطح کشور حدود یک ماه می گذرد و تعدادی مبتلا شدند و تعدادی مرگ ناشی از کرونا داشته ایم، اضافه کرد: کارشناسان تاکید بردر خانه ماندن وسفر نرفتن دارند اما با فرا رسیدن ایام نوروز برخی ها انگار نه انگار کرونا اومده و به سفر رفته یا آماده سفرشده اند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر مردم همراهی کرده و رعایت کنند، شیوع کرونا ویروس بیشتر قابل کنترل است اما متاسفانه برخی‌ها هنوز نه تنها رعایت نمی کنند بلکه نسبت به سلامتی خود و دیگران بی‌تفاوت بوده اند.

وی یادآورشد: شیوه شیوع ویروس کرونا به گونه ای است که کنترل آن بدون همکاری مردم امکانپذیر نخواهد بود و یکی از مهمترین راهکارهای همکاری مردم در خانه ماندن و قطع رنجیره انتقال این بیماری است.

 رییس مدیرامور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرزعنوان کرد: درست است که قرنطینه خانگی سختی هایی دارد اما تحمل این سختی ها ارزش حفظ سلامت و جان عزیزان، خانواده‌هایتان وهموطنانتان را دارد.

وی ادامه داد: به سفر نمی رویم بخاطر حفظ سلامت خود و خانواده و همه هم وطنان نمی رویم زیرا سفر کردن یعنی پذیرفتن رسیک کرونا گرفتن پس در خانه می نشینیم تا سالم بمانیم.

صالحی تاکید کرد: به مسافرت نخواهیم رفت، زیرا ارزش جان خود و عزیزانم را بیشتر از یک عید و یک مسافرت چند روزه می دانیم.

تاکنون ۲ هزارو ۲۰۰ نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری شده که  حدود ۱۸۰ نفر آنان جان باختند. تاکنون نیز یک هزارو۵۰۰ بیمار در البرز بهبودی یافتندو حدد ۵۰۰ نفر نیز در بیمارستان ها بستری هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.