درحالیکه از همان ابتدای ورود این ویروس شاهد  فداکاری جامعه پزشکی بودیم و به خاطر حساس بودن کار آن‌ها و جانفشانی برای حفظ سلامت مردم و جامعه به مدافعان سلامت نام گرفتند اما در این میان گروه‌های دیگری هم خودجوش برای سلامت مردم دست به کار شدند و بار دیگر با روحیه جهادی و انقلابی  وارد گود شدند تا بر این بیماری فایق آییم.

در این راستا مردم شهرستان گناوه از اقشار و گروه‌های مختلف پای کار آمدند و در کنار دستگاه‌های اجرایی متولی دست در دست هم نهاده و  با جلوه‌هایی زییا ، اتحاد و همبستگی دریادلان خلیج فارس را به نمایش گذاشتند  تا از شهر و همشهریان برای مقابله با این مهمان ناخوانده حفاظت کنند.

در گناوه بازاریان, دستفروشان, ادارات, کادر درمانی و پزشکی و گروه‌های جهادی  از بدو شیوع ویروس کرونا سنگ تمام گذاشته و  همه درتلاشند تا  پیروزی در این امتحان سخت اما امکان پذیر را فراهم کنند.

کسبه و بازاریان تجاری گناوه در بهترین برهه زمانی برای درآمدزایی و امرار معاش کرکره مغازه ها را پایین کشیدند تا الگویی برای تمام ایران باشند.

به اذعان مقام‌های کشوری و استانی و پزشکان تعطیلی بازار تجاری گناوه از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کرد و درصورتیکه این حرکت توسط بازاریان انجام نمی‌شد ، این شهرستان و استان بوشهر وضعیتی خطرناک و متفاوت تر از اکنون داشت. 

نیروهای مردمی و خانه سازمان‌های مردم نهاد در ضدعفونی خیابان‌ها سنگ تمام گذاشتند، نیروهای خدماتی و مجموعه شهرداری مداوم همه نقاط شهر را ضدعفون می‌کنند، جهادگران اقلام بهداشتی را تولید و بصورت رایگان توزیع می کنند، نیروهای انتظامی و بسیج و داوطلبین مردمی ۲۴ ساعته از ورودی های شهر سنگربانی می‌کنند تا غیربومی ها وارد نشودند، شماری از شهروندان هزینه‌های مراقبت از ورودی نظیر آب و غذا را تامین می‌کنند،  حضور جوانان  با کپسول های سمپاش ،  دوخت ماسک و تهیه دیگر اقلام بهداشتی از سوی گروه‌های جهادی،  همگی  وحدت و یکدلی این مردمان را می‌رساند که می‌خواهند پیروز این نبرد سخت  باشند.

در این میان از حضور و فعالیت‌های شبانه روزی نیروها و پایگاه‌های مقاومت بسیج نباید بگذریم که همگام با مسئولان و نیروهای انتظامی به صورت خودجوش وارد میدان کارزار مبارزه با بیماری کرونا شدند.

این گروه‌های جهادی که شبانه‌روز پای کار هستند بمنظور حفظ سلامتی شهروندان خود را سپر بلای آنان می‌کنند تا آسایش داشته باشند و همانند روزهای عادی به زندگی خود  ادامه دهند.

بسیجیان جوان و نوجوان این شهرستان  امنیت ورودی‌های شهر،  پاکسازی، ضدعفونی اماکن عمومی، مساجد، کیوسک‌ها، دکمه‌های عابربانک و معابر پرتردد شهری را در اولویت خود قرار داده‌اند تا  سهمی بزرگ در حفظ بهداشت و سلامتی مردم در مقابله با  کرونای منحوس داشته باشند.

تشکیل چندین نشست ستاد مقابله با کرونا ،نظارت مستمر از واحدهای صنفی مورد نیاز مردم از جمله نانوایی و فروشگاه‌های مواد غذایی ، مهروموم کردن برخی از صنوف متخلف بدلیل رعایت نکردن مصوبه‌های ستاد مقابله با بیماری ، دستور دادستان عمومی و انقلاب در ممانعت از ورود مسافران غیربومی و شوتی‌های باربر کالا از عمده فعالیت‌های دستگاه‌های متولی نظارتی این شهرستان که اجرایی شده است.

تاریخ این همدلی و وفاق ملی را که توسط اقشار و گروه‌های مختلف مردم غیور و دریادل شهرستان گناوه به منصه ظهور گذاشته شده ثبت خواهد کرد تا آیندگان بدانند وارث چه نسلی بوده‌اند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.