چگونگی رعایت فاصله اجتماعی هنگام ورزش+ تصاویر

برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی ضروری است، در موقعیت های مختلف این موضوع باید رعایت شود، از جمله هنگام ورزش هایی مثل راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری و...

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فاصله اجتماعی در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی در همه گیری ویروس کرونا از مسائل بسیار مهم است که پایبندی به رعایت آن می تواند خطر ابتلا به این ویروس را تا حد قابل توجهیکاهش دهد و در مدل سازی های سه بعدی دیده شده که ابری از ترشحات در اطراف فردی که در حال انجام فعالیت ورزشی است ایجاد می‌شود.

در این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان شده است، افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند، ترشحات خود را در  وسعت بیشتری پخش می‌کنند و حتی افرادی که هنگام ورزش سبک، فقط تنفس معمولی انجام می‌دهند در پشت سر خورد ترشحات تنفسی بر جای می‌گذارند.

ترشحات تنفسی در نزدیکی ورزش کننده

نقطه‌های قرمز در تصویر ذیل نشان دهنده ترشحات تنفسی هستند که البته ترشحات بزرگ‌تر دارای قدرت آلودگی بیشتری بوده اما سریع‌تر به زمین می‌رسند. در هنگام تنفس افراد در حین دویدن، سرفه یا عطسه، ذرات تنفسی پخش شده و منجر به تنفس هوای آلوده توسط فردی می‌شود که در نزدیکی فرد ورزش کننده و به ویژه پست سر او قرار دارد.

میزان فاصله ایمن در هنگام پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری در پاندمی کرونا در اغلب کشورها فاصله یک تا دو متر در بین افراد با وضعیت ثبات توصیه می‌شود و خیلی مهم است که از ترشحات تنفسی یکدیگر در زمانی که فعالیت انجام می‌شود اجتناب کرد.

روبرو، کنار و پشت سر هم قرار نگیرید

مطالعات نشان می‌دهد که به دلیل احتمال قرارگیری در معرض ترشحات تنفسی و تعریق دیگران، افراد نباید در زمان راه رفتن و دویدن نسبت به یکدیگر در موقعیت‌های روبروی هم، کنار هم و پشت سر هم قرار گیرند.

علاوه بر این طبق مطالعات به نظر می‌رسد فاصله گذاری اجتماعی توصیه شده برای افرادی که در هوایی با باد ملایم در حال دویدن یا پیاده روی هستند، کمتر موثر است. میزان آلودگی زمانی که افراد هنگام انجام فعالیت بدنی پشت سر یکدیگر قرار گرفته‌اند، بیشتر است.

فاصله مناسب در زمان راه رفتن، دویدن و دوچرخه سواری آهسته و سریع

در عین حال بیشتر محققان توصیه می‌کنند فاصله گذاری اجتماعی در موقع راه رفتن چهار تا پنج متر، در زمان دویدن و دوچرخه سواری آهسته ۱۰ متر و در زمان دوچرخه سواری سریع حداقل ۲۰ متر باشد و در هنگام حرکات مارپیچ یا زمان عبور افراد از کنار هم باید این فاصله رعایت شود و در واقع باید تاکید کرد که در هنگام فعالیت ورزشی نباید در معرض ابر ترشحات تنفسی و تعریق یکدیگر قرار گیرید.

مطلب مرتبط: دستورالعمل کشوری پیشگیری از" کرونا" در ورزش های همگانی و داخل سالن

 

دیدگاه تان را بنویسید