جشنواره بین المللی فیلم پکن لغو شد

در پی شیوع ویروس کرونا، تاریخ برگزاری جشنواره فیلم پکن تا زمانی نامشخص عقب افتاد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جشنواره بین المللی فیلم پکن که قرار بود دهمین دوره خود را پشت سر بگذارد و برای برگزاری در اواخر ماه آوریل برنامه ریزی شده بود، در پی همه گیر شدن ویروس کرونا تا زمانی نا معلوم عقب انداخته شد.

قرار بود این رویداد تحت حمایت دولت از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ آوریل برگزار شود. برگزار کنندگان این مراسم در بیانیه‌ای در صفحه رسمی جشنواره اعلام کردند به منظور جلوگیری و پیشگیری از بیماری همه گیر کرونا و برای حفظ سلامت و امنیت مهمانان و هواداران جشنواره، رسانه، همکاران و عموم این رویداد به عقب افتاده است.

این تعویق از مدت‌ها قبل پیش بینی می‌شد؛ چراکه سینماهای این کشور از اواخر ماه ژانویه به کل بسته شده بودند و به نظر نمی رسید در مدت زمانی نزدیک باز شوند. در میانه ماه فوریه نیز، جشنواره بین المللی فیلم هنگ کنگ که قرار بود اواخر ماه مارس برگزار شود، تصمیم خود برای به عقب انداختن این مراسم را اعلام کرد. این جشنواره تا ۲۷ الی ۲۹ ماه آگوست به عقب افتاده است.

کشور چین گزارش داده است که حدود ۸۰ هزار و ۷۳۵ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند و تا هشتم مارس نیز ۳ هزار و ۱۱۹ مرگ بر اثر این ویروس به ثبت رسیده است. البته نرخ افزایش مبتلایان به این بیماری در چین کاهش پیدا کرده و به گفته هالیوود ریپورتر به نقل از مقامات رسمی این کشور، روز شنبه ۹۹ مورد جدید مبتلا به این ویروس گزارش شده که نسبت به هفته گذشته با ۲ هزار مبتلا در روز، کاهش داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید