جی پلاس

قطع همکاری استوکس با پرسپولیس به خاطر کرونا؟

آنتونی استوکس 40 هزار دلار گرفته و به ایران نیامده. موضوعی که باید ببینیم به کجا می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، آنتونی استوکس را می‌توان یکی از بی‌انضباط‌ترین بازیکنانی معرفی کرد که پا به فوتبال ایران گذاشته‌اند. مهاجم ایرلندی، محصول آکادمی آرسنال و شاگرد سابق آرسن ونگر که برای نخستین بار به تبریز رفت تا پیراهن تراکتورسازی را بر تنم کند. او با اینکه گل‌های متعددی برای تراکتورسازی به ثمر رساند اما بی‌انضباطی‌هایش بیشتر از عملکرد درخشانش به چشم آمد. او دو ماه در تبریز بود و یک ماه به ایرلند می‌رفت و همین باعث شد تا تراکتورسازی در پایان فصل قید همکاری با استوکس را بزند و این مهاجم ارزشمند- البته در زمین – را از دست بدهد.

در روزهایی که استوکس بی‌خبر از مسئولان باشگاه تراکتورسازی و بدون هماهنگی به ایرلند رفته بود، محمدرضا زنوزی برخورد با او را در اولویت قرار داد؛ البته فقط در گفت و گو با رسانه‌ها. زنوزی در آن مقطع این حرف‌ها را به زبان آورد: «بر عهد خود با هواداران پایبندیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ فردی خود را بالاتر از باشگاه بداند. از باتجربه‌ترین و بزرگترین بازیکن گرفته تا جوانترین آن ها، همه موظف به تبعیت از اصول باشگاه هستند.»

استوکس

استوکس اما بعد از جلسه با کمیته انضباطی باشگاه تراکتورسازی، یک روز مانده به بازی این تیم مقابل پرسپولیس به تمرینات برگشت اما تقوی ترجیح داد از او در این دیدار حساس استفاده نکند. تراکتورسازی مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید و این حرف‌ها را زد: «مهمترین موضوع در فوتبال تیم بودن است. نشان دادیم هرکس باشد یا نباشد، ما تیم هستیم. شما شان فوتبال را پایین می‌آورید که بخواهید بازیکن شب قبل بازی بیاید و بازی کند؟ بازیکن می‌خواهد هر کسی باشد، نباید بزرگتر از باشگاه باشد. حتی اگر بخواهیم ببازیم، بازیکن نباید بزرگتر از باشگاه باشد.»

در ادامه فصل تقوی از تراکتورسازی رفت اما استوکس ماند و لیگ را با پیراهن تیم تبریز به پایان رساند. او برای یک نیم‌فصل به لیگ یک ترکیه رفت و در نقل و انتقالات زمستانی و با اصرار باشگاه پرسپولیس به ایران برگشت و پیراهن این تیم را پوشید.  استوکس برای کمک به پرسپولیس و بازی‌های حساسی که این تیم پیش‌رو داشت جذب این تیم شد اما تاکنون نه تنها نتوانسته باری از روی دوش تیمش بردارد بلکه اخیرا حاشیه‌هایی نیز بوجود آورده است.

استوکس

 این بازیکن بعد از بازی با الشارجه و قبل از یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل تیمش با سپاهان از سرمربی تیم خود می‌خواهد دو روز دیرتر به تمرینات اضافه شود اما مدعی می‌شود به خاطر فرزند کوچکش درخواست مرخصی دارد. بماند که چرا این قدر راحت با مرخصی وی موافقت شد اما این بازیکن بدون توجه به روز‌های حساسی که تیمش سپری می‌کند ترجیح داد در دبی به گشت و گذار با دوستانش بپردازد و بازگشتش را نیز با تصمیم خود به تاخیر بیندازد.

در این مدت ویدئوهای مختلفی از خوشگذرانی استوکس در دبی منتشر شده و او به نظر فعلا قصد بازگشت به ایران را ندارد. او البته در گفت و گویی که هنوز تایید نشده ادعا کرده که به دلیل وجود ویروس کرونا، دیگر به ایران برنمی‌گردد تا برای پرسپولیس بازی کند. نکته جالب توجه اینکه بلیت برگشت استوکس که باشگاه پرسپولیس برای او تهیه کرده بود، ساعت 8 روز جمعه بود اما وی مدعی شد به دلیل خواب ماندن به این پرواز نرسیده است. او بلیت بازگشتش را آخرین پرواز دبی به تهران  که ساعت 22:30 بود تهیه می‌کند تا حداقل یک روز دیگر هم در کنار دوستانش باشد. ضمن اینکه استوکس دو هفته پیش هم از یحیی خواسته بود تا راهی دبی شده و دیداری با خانواده‌اش داشته باشد که با این خواسته او مخالفت شده بود.

بعد از اتفاق‌هایی که در بازی سپاهان- پرسپولیس رخ داد و این دیدار در شرایطی عجیب و به دلایل مختلف برگزار نشد، حواس همه به سمت و سوی ال‌کلاسیکویی است که انجام نگرفت.  باشگاه پرسپولیس و سرمربی این تیم اما در نظر دارند با استوکس برخورد جدی کنند، برخوردی که شاید منجر به قطع همکاری با این بازیکن شود. بازیکنی که جای خالی کرار جاسم عراقی را در لیگ ایران گرفته و در بی‌انضباطی از او سبقت گرفته است.

631540_871

آنتونی استوکس بعد از امضای قرارداد با پرسپولیس، مبلغ 40 هزار دلار از این باشگاه دریافت کرد. حالا باید ببینیم با توجه به فسخ احتمالی قرارداد او تکلیف این پول چه می‌شود؟ مبلغی در حدود 600 میلیون تومان که می‌تواند بخشی از مشکلات فعلی پرسپولیس را حل کند. البته در قوانین فیفا بندی وجود دارد که اگر امنیت بازیکنان خارجی در کشوری به خطر بیفتد، آن بازیکن می‌تواند قرارداد خود را یک طرفه فسخ کند. اینکه چنین قانونی در مورد ویروس کرونا هم صدق می‌کند یا نه موضوعی است که طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید