گزارش جی پلاس/ جشنواره فیلم فجر ۳۸

قیصربازی مسعود برای شهاب/ جشنواره صندلی خالی کیمیایی را برنتافت

مسعود کیمیایی که قبلا گفته بود جشنواره فیلم فجر ۳۸ را تحریم می‌کند، در نشست خبری فیلمش هم حاضر نشد اما این غیبت حاشیه‌های دیگری هم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، روز نهم جشنواره - برخلاف روز قبل که آرام بود و با حاشیه و حنجال به پایان رسید - از همان اول کار حاشیه و جنجال داشت.

در سانس نخست سینمای رسانه‌ها فیلم خون شد ساخته مسعود کیمیایی اکران شد و همان طور که از قبل توسط خود کارگردان اعلام شده بود، کیمیایی در اکران فیلمش حضور نداشت.

کیمیایی پس از حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی اعلام کرده بود که جشنواره فیلم فجر را تحریم می‌کند اما با توجه به حرف‌های دیشب (شنبه) شهاب حسینی در نشست خبری فیلم شین که با کنایه به مسعود کیمیایی گفته بود او "روغن ریخته را نذر امام‌زاده می‌کند" به این معنی که فیلمش چنگی به دل نمی‌زند و چون نمی‌خواهد قضاوت شود حرف از تحریم زده، این انتظار وجود داشت که کیمیایی در نشست خبری فیلمش حاضر شود و پاسخ شهاب حسینی را بدهد اما او نیامد و نشست هم کلا لغو شد.

با این حال، جواد نوروزبیگی، تهیه کننده فیلم «خون شد» در گفت‌وگو با خبرنگار جی پلاس اظهارات جالب توجهی داشت؛ او گفت: کیمیایی متقاعد شده بود که در نشست خبری فیلم حاضر شود اما ‌پس از حرف‌های دیشب شهاب حسینی دوباره تصمیم گرفت که نیاید.

او افزود: فیلم شین، خارج از مسابقه جشنواره است و نباید نشست خبری می‌داشت اما برایش نشست گذاشتند و حسینی هم آن حرف‌ها را زد. امروز (یکشنبه) فیلم دیگر من (عنکبوت) که خارج از بخش مسابقه است در پردیس ملت اکران می‌شود و گفته‌اند که نشست خبری ندارد و ما اگر بخواهیم می‌توانیم جلوی در سالن نشست خبری با خبرنگاران صحبت کنیم.

نوروزبیگی همچنین گفت: ما اعلام کردیم که کیمیایی به نشست نمی‌آید و به حایش می‌توانیم صندلی خالی بگذاریم اما یک ساعت قبل از اکران فیلم به ما گفته شد که نمی‌شود کارگردان در نشست خبری نباشد و صندلی‌اش خالی باشد بنابراین نشست لغو شد این در حالی است که فردا فیلمی امران می‌شود (خورشید) که نشست خبری دارد اما کارگردانش (مجید مجیدی) حضور نخواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا کیمیایی به خاطر این که ممکن است فیلمش در نظر منتقدان ضعیف باشد و از ترس قضاوت شدن از حضور در جشنواره امتناع کرده گفت: همه می‌دانند که کیمیایی چطور فیلم می‌سازد و «خون شد» هم برگرفته از همه فیلم‌های او از قیصر گرفته تا فیلم‌های اخیرش است. ضمن این که کیمیایی قبل از جشنواره به من گفت که برای سیمرغ و با هدف جایزه فیلم نساخته است.

به گزارش جی پلاس، این حرف نوروزبیگی در حالی مطرح شد که کیمیایی تا قبل از سقوط هواپیمای اوکراینی موضع منفی نسبت به جشنواره نداشت و پس از آن اتفاق بود که علیه جشنواره فیلم فجر بیانیه داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید