گزارش جی پلاس/ حاشیه‌های روز چهارم جشنواره فیلم فجر ۳۸

وحشت در سینما ملت/ غیبت بحث‌برانگیز شهاب حسینی/ جنجال در نشست خبری درخت گردو و اشک‌های مهران مدیری با عینک دودی/ پایان غافلگیرکننده روز چهارم/ فیلم

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر ۳۸ در سینمای رسانه‌ها با اکران فیلم "آن شب" آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، اهالی رسانه و منتقدان سینما امروز (سه‌شنبه) در نخستین سانس پردیس ملت (سینمای رسانه‌ها) تماشاگر فیلم «آن شب» با بازی شهاب حسینی و کارگردانی کوروش آهاری بودند. 

این فیلم در ژانر وحشت ساخته شده و داستان یک زوج ایرانی را در آمریکا روایت می‌کند که در یک شب با ماجراهای عجیبی روبرو می‌شوند.

فیلم آن شب از سوی منتقدان سینما و خبرنگاران حاضر در سینما ملت، با دو نظر کاملا متفاوت روبرو شد؛ برخی فیلم را نمونه خوبی از ژانر وحشت داشنتند و برخی دیگر این جنبه از فیلم را شکست خورده پنداشتند.

با توجه به این که بسیاری از عوامل ساخت این فیلم یا غیرایرانی هستند یا در ایران حضور ندارند، تعداد کمی از عوامل در نشست خبری حاضر شدند.

یکی از غایبان بزرگ نشست خبری، شهاب حسینی، بازیگر اصلی فیلم بود که به نظر می‌رسید با وجود حمایت شدیدش از جشنواره حتما در نشست خبری فیلمش حاضر باشد. هرچند تهیه کننده فیلم، محمد درمنش تاکید کرد که حسینی هجدهم بهمن در جشنواره حاضر می‌شود.

شهاب شهرزاد، منتقد سینما درباره فیلم آن شب گفت: با یک نگاه بی طرفانه از زاویه ژانر، ویژگی‌های ژانر وحشت را دارد و به سایکودرام نزدیک می‌شود. امتیاز فیلم این است که با وجود فیلمبرداری در خارج از کشور، ویژگی‌های ایرانی در فیلم کاملا مشهود است.

صبا واحدی، جانشین طراح صحنه فیلم در اواسط نشست خبری، جایگاهش را ترک کرد و پس از چند لحظه با یک بطری آب معدنی و دو لیوان یک بار مصرف بازگشت.

در پایان نشست خبری یکی از خبرنگاران اصرار داشت که سوالش را به صورت شفاهی بپرسد ولی چون قرار بر این بوده که پرسش‌ها به صورت کتبی ارائه شود، این اجازه به خبرنگار داده نشد ولی خبرنگار آنقدر اصرار کرد تا بالاخره سوالش را پرسید.

دومین فیلم اکران شده امروز (سه‌شنبه) در سالن سینمای رسانه‌ها فیلم درخت گردو، جدیدترین ساخته محمدحسین مهدویان بود. داستان این فیلم به جنایت جنگی رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی سردشت در خلال جنگ تحمیلی پرداخته است.

در این فیلم که بسیار حزن‌آور و اشک‌آمیز است، بازیگرانی چون پیمان معادی، مهران مدیری و مینا ساداتی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نشست خبری این فیلم رکورد حضور اهالی رسانه را شکست به گونه‌ای که نه تنها تمام صندلی‌های سالن نشست پر بود بلکه حتی در راه‌پله‌ها و گوشه و کنار سالن هم جایی برای سوزن انداختن نبود.

مهران مدیری هنگام حضور در نشست خبری عینک دودی به چشم داشت که مورد سوال حاضران قرار گرفت. او توضیح. داد که دو روز است نخوابیده و هنگام دیدن فیلم هم گریه کرده و به همین دلیل عینک به چشم دارد.

خسرو نقیبی، منتقد سینما درباره فیلم درخت گردو گفت: محمدحسین مهدویان از مستند شروع کرد و بار درام را کم‌کم در فیلم‌هایش زیاد کرد.

او ادامه داد: این فیلم به مخاطب احترام می‌گذارد و از گریه انداختن از بیننده لذت نمی‌برد.

مصطفی احمدی، تهیه‌کننده فیلم درخت گردو در خلال نشست خبری با پیمان معادی که غایب بود تماس گرفت تا بازیگر اصلی فیلم به صورت تلفنی در نشست خبری حاضر شود.

یکی از خبرنگاران از عوامل فیلم پرسید آیا درست است که خانواده مولان‌پور، فردی که داستان زندگی‌اش روایت می‌شود از فیلم شکایت کرده و آیا حق کپی‌ این داستان اصلی رعایت شده است؟ هنگامی که کارگردان در حال پاسخ بود، تهیه کننده تلفن همراهش را به دست گرفت تا شاید تماسی بگیرد. او سپس ادعاهای خبرنگار را رد کرد. هرچند تا چند دقیقه بحث و حدل شدیدی بین خبرنگار، عوامل و سایر خبرنگاران رخ داد.

این خبرنگار همچنین خطاب به مهران مدیری که تلاش داشت اوضاع را آرام کند گفت: عینک شما غیر مردمی است!

سه کودک خردسال فیلم در اواسط نشست خبری وارد سالن شدند و مورد تشویق شدید همه قرار گرفتند.

مهران مدیری در این بخش درباره سختی‌های کار در این فیلم گفت "باید صبح زود بیدار می‌شدیم!" این حرف خنده حضار را به همراه داشت.

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم درخت گردو هنگام نمایش فیلم از جای خود بلند شد و در راه‌پله وسط سالن نشست.

فیلم سوم روز چهارم جشنواره فیلم فجر ۳۸ در سینمای رسانه، فیلم دوزیست ساخته برزو نیک‌نژاد بود. این فیلم موضوع اجتماعی دارد و به برخی آسیب‌های اجتماعی و زناشویی می‌پردازد.

مدقق، منتقد سینما درباره فیلم دوزیست گفت: پایان‌بندی فیلم غافلگیرکننده است. از آن پایان‌هایی که مخاطب شگفت‌زده شود و نتواند حدس بزند ولی اتفاق خوب این است که برای این کار، بیننده را فریب نمی‌دهد و مدام به او سرنخ می‌دهد.

در نشست خبری هنگامی که مجری از غیبت جواد عزتی، بازیگر فیلم در نشست و سوال‌هایی که از او پرسیده شده صحبت کرد پژمان جمشیدی، یکی دیگر از بازیگران فیلم گفت "از من بپرسید، من می‌دانم جواد چه جوابی می‌دهد!"

جمشیدی همچنین پای داربی سنتی فوتبال پایتخت را هم به سینما باز کرد و گفت که بازی‌اش در تئاتر فرانکنشتاین برای او از داربی و بازی‌های ملی هم سخت‌تر بوده است.

بعد از گذشت حدود نیمی از زمان نشست خبری، پژمان جمشیدی با عذرخواهی از حاضران، جلسه را ترک کرد.

دیدگاه تان را بنویسید