گزارش جی پلاس/ حاشیه های روز پنجم جشنواره فیلم فجر ۳۸

آغاز روز پنجم با پایان باز/ فریاد خبرنگار بر سر پریناز ایزدیار/ دشنام داریوش ارجمند به ترامپ!/ فیلم

پنجمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با اکران "مغز استخوان" آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در نخستین سانس روز پنجم جشنواره در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) فیلم مغز استخوان اکران شد؛ فیلمی با مضمون اجتماعی و با پایان به شدت باز!

نشست خبری فیلم مغز استخوان با تاخیر نسبت به حضور اصحاب رسانه آغاز شد چون سالنی که عوامل فیلم در آن به تماشای کار خود نشسته بودند، دیرتر از سایر سالن‌ها فیلم را نمایش داده بود.

هنگام ورود عوامل فیلم به جایگاه خود در سالن نشست خبری بی نظمی بر فضا حاکم بود و چند تن از عوامل هم دیرتر از بقیه رسیدند.

پریناز ایزدیار، بازیگر زن اصلی فیلم در پاسخ به سوالی گفت که اگر خودش هم جای شخصیت اصلی بود، همان کار او را می‌کرد چون عشقی بالاتر از عشق مادر به فرزند نیست. در اینجا ناگهان خبرنگاری خطاب به ایزدیار فریاد زد:"به همه مادرهای این سرزمین توهین نکن خانم!" که این حرف تعجب همه حاضران را به دنبال داشت.

پایان فیلم مغز استخوان در نسخه نمایش داده شده باز است که مورد انتقاد هم قرار گرفت هرچند علی زرنگار، نویسنده فیلم معتقد بود پایان فیلم باز نیست ولی دخالت برخی نهادها باعث شده پایان نسخه نمایش داده شده با چیزی که قرار بود باشد، فرق کند.

مغز استخوان

بهروز شعیبی، بازیگر فیلم مغز استخوان که در سانس بعدی امروز (چهارشنبه) سینمای رسانه‌ها فیلم ساخته او، "روز بلوا" نمایش داده می‌شود، نشست خبری مغز استخوان را خیلی زود ترک کرد.

 

در دومین سانس سینمای رسانه‌ها در روز پنجم جشنواره فیلم فجر۳۸، جدیدترین ساخته بهروز شعیبی با نام روز بلوا نمایش داده شد؛ فیلمی که موضوعش فساد اقتصادی و مسائل پیرامون آن است.

برخی از عوامل فیلم سینمایی روز بلوا در نشست خبری حاضر شدند و داریوش ارجمند، بازیگر فیلم دیرتر از سایرین و زمانی که نشست آغاز شده بود به آنها اضافه شد.

امیریل ارجمند، پسر داریوش ارجمند هم در سالن نشست خبری حضور داشت.

بهروز شعیبی که در سانس قبل به عنوان بازیگر فیلم مغز استخوان در نشست خبری حاضر شده بود این بار در مقام کارگردان در جایگاه حاضر شد.

سحر عصرآزاد، منتقد سینما در خلال صحبتش درباره فیلم به سریال پرده‌نشین با کارگردانی شعیبی و فیلم طلا و می با بازیگری او اشاره کرد و گفت که کارگردان قبلا نشان داده که نسبت به نشان دادن تصویر روحانیت در سینما دغدغه دارد.

داریوش ارجمند در آغاز سخنانش شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی را تسلیت گفت و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را یک "رییس جمهور حمال" نامید.

سومین فیلم روز پنجم جشنواره فیلم فجر ۳۸ که در سینمای رسانه‌ها اکران شد، فیلم کمدی «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» ساخته پیمان قاسمخانی بود. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم قبلی این کارگردان یعنی «خوب، بد، جلف» است.

اولین نکته‌ای که در نشست خبری این فیلم به چشم آمد، جایگاه در نظر گرفته شده برای پژمان جمشیدی و سام درخشانی، دو بازیگر این فیلم بود که بر خلاف تصور، کنار هم نبود و فاصله داشت.

همچنین پیش از نشست، برخی از خبرنگاران نسبت به سانسور سوال‌هایشان در نشست‌های قبلی اعتراض کردند و مسئولان جشنواره هم به آنها پاسخ دادند.

علیرضا مجمع، منتقد سینما درباره فیلم گفت: فیلم شاخص‌های لازم برای فیلم کمدی را دارد اما دارای شاخص‌های مورد پسند جشنواره نیست و بیشتر می‌تواند به آرای مردمی امید داشته باشد.

سام درخشانی در آغاز صحبت‌هایش از جمله‌ای که پیمان قاسمخانی در اول نشست گفت ‌وام گرفت و به نوعی ادای او را درآورد که باعث خنده حضار شد.

پیمان قاسمخانی گفته بود که در تدوین نهایی فیلم بسیاری از صحنه‌های بازی گوهر خیراندیش حذف شده و "خدا را شکر که اینجا نیست وگرنه خیلی ناراحت می‌شد". در ادامه با خیراندیش که در آمریکا به سر می‌برد تماس گرفته شد. قاسمخانی به محض شنیدن صدای بازیگر زن فیلمش نشان داد که می‌خواهد فرار کند!

دیدگاه تان را بنویسید