گزارش جی پلاس/ حاشیه های روز سوم جشنواره فیلم فجر ۳۸

روزی که کار کامل شد!/ واکنش خاص فراستی به «روز صفر»/" کمای عمیق یا مرگ مغزی؟ "

سومین روز سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر با اکران یک فیلم با موضوع امنیتی آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، سومین روز جشنواره در سینمای رسانه ها با اکران فیلم روز صفر آغاز شد. موضوع این فیلم یکی از رویدادهای مهم امنیتی سال های اخیر ایران است.

پارسال و در جشنواره سی و هفتم فیلم «شبی که ماه کامل شد» هم به بخشی از زندگی عبدالمالک ریگی، سرکرده یک گروهک تروریستی پرداخته بود.

پوریا ذوالفقاری، منتقد سینما درباره فیلم گفت: معمولا خلاصه داستان فیلم ها گنگ است که نکند لو برود اما چون داستان فیلم روز صفر از قبل معلوم است ریسک زیادی دارد.

او ادامه داد: نقطه قوت فیلم فراتر بردن فیلم از بحث امنیت و مانند آن به یک بحث شخصی بین دو شخصیت اصلی داستان است.

در آغاز نشست خبری فیلم روز صفر، ساعد سهیلی بازیکر نقش عبدالمالک ریگی در پاسخ به پرسش اول مجری نشست خبری با لحن و تکیه کلام خاص شخصیت داخل فیلمش سلام و احوالپرسی کرد که با خنده حضار همراه شد.

فرزاد حسنی، مجری نشست خبری امروز (دوشنبه) گفت با توجه به این که معمولا سوال ها از کارگردان و بازیگران اصلی است و از سایر عوامل سوال پرسیده نمی شود، خود او چند سوال از آنها می پرسد.

در خلال نشست، مسعود فراستی، منتقد نام‌آشنای سینما خارج از برنامه روی سن آمد و تمام قد از فیلم روز صفر تعریف و تمجید کرد. این اتفاق با استقبال زیاد حاضران روبرو شد.

دومین فیلم اکران شده در روز سوم جشنواره فیلم فجر ۳۸، چهارمین ساخته مجید برزگر با نام ابر بارانش گرفته بود. این فیلم داستان پرستاری را در آسایشگاه اعصاب و روان حکایت می کند که قصد دارد به بیماران برای تحمل درد و بالا بردن امید به زندگی‌شان کمک کند.

علیرضا ثانی فر، بازیکر فیلم ابر بارانش گرفته در نشست خبری این فیلم ضمن تعریف و تمجید از فرزاد حسنی، مجری نشست های امروز (دوشنبه) گفت مجری روز اول (گبرلو) خیلی محافظه‌کار بود و نمی‌گذاشت دعوا شود!

لیلا نقدی، طراح صحنه و لباس این فیلم با اشاره به حضور کمتر خبرنگاران در این نشست نسبت به نشست فیلم قبلی (روز صفر) گفت این نشان می‌دهد که فیلم‌های مستقل نسبت به فیلم‌های دولتی تنها هستند.

در بخشی از نشست خبری یکی از خبرنگاران کارگردان و نویسنده فیلم را بر سر داستان فیلم به چالش کشید و گفت که بین کمای عمیق و مرگ مغزی تفاوت وجود دارد و از این نظر داستان اصلی فیلم با اشتباه همراه است. این نظر چند دقیقه بحث و جدل را در نشست خبری رقم زد.

سومین فیلم روز سوم جشنواره فیلم فجر ۳۸، آبادان یازده ۶۰، فیلمی در حال و هوای روزهای دفاع مقدس و حصر آبادان بود. این فیلم را مهرداد خوشبخت، کارگردانی کرده است.

در آغاز نشست خبری، فرزاد حسنی، مجری نشست های امروز از عوامل سازنده این کار که به پایداری اعضای رادیو آبادان در ا‌وایل جنگ پرداخته است، تقدیر و تشکر کرد و گفت که این فیلم اولین فیلم سینمای ایران با موضوع رادیو بود.

کیوان امجدیان، منتقد سینما درباره فیلم آبادان یازده ۶۰ گفت: اگرچه سینمای ما به ابرقهرمان نیاز دارد اما اگر به دنبال فیلم ملی می‌گردیم باید آن را در آبادان یازده ۶۰ پیدا کنیم.

او ادامه داد: در فیلم، قهرمان بازی بود اما قهرمان نداشتیم. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های جشنواره امسال است.

حسین کلامی، تهیه کننده فیلم آبادان یازده ۶۰ با ماسکی روی صورت در نشست حاضر شده بود که دلیلش را افتادن چند دندانش عنوان کرد.

امیررضا خادم، قهرمان اسبق کشتی و معاون پیشین وزیر ورزش و جوانان، مهمان ویژه امروز جشنواره بود و در نشست خبری آبادان یازده ۶۰ هم حضور داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید