گزارش جی پلاس؛

باند بازی در کمیته داوران علیه استعدادهای کشور؟ / هدایت ممبینی چه بر جای گذاشته است؟!

انتخاب سلیقه ای داوران، بازی ندادن به داوران برخی استان های خاص، جدایی فغانی و سخندان و تشکیل کمیته داوران منفعل، بخشی از کارنامه منتسب به هدایت الله ممبینی در دوران حضورش در مسند ریاست کمیته داوران فدراسیون فوتبال است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ از زمان ریاست هدایت الله ممبینی در کمیته داوران اتفاقات عجیب و غریبی در این کمیته رخ  داده است و کم و کاستی های زیادی در عملکرد او دیده شده است؛ از ارزیابی نه چندان کیفی عملکرد داوران گرفته تا چینش سلیقه ای داوران و بازی ندادن به داوران بعضی از استان ها. اتفاقاتی که حسابی کمیته داوران را به حاشیه برد و صدای بعضی از هیات های استانی را هم در آورده به طوری که در پی این اتفاقات کلاس آمادگی داوران برای نیم فصل دوم لغو شد.

افزایش اشتباه های داوری در نیم فصل نخست، داد همه بازیکنان و مربیان را در آورد و حتی باعث شده بود تنش ها و ترکش‌های این موضوع به خارج از زمین نیز کشیده شود. اتفاقاتی که انگار برای ممبینی مهم نبود و تنها جواب او به این حاشیه ها "سکوت" بود. او با فرار از رسانه ها، سعی در پیش بردن کارهای خود دارد و حتی وقت ندارد با کمیته داوران جلسه برگزار کند. از زمان تشکیل کمیته داوران، تاکنون این کمیته یک بار تشکیل جلسه داده اند و حتی برای تغییر روش در داوری و برای بهبود آن در نیم فصل دوم جلسه ای برگزار نکرده اند. گویا قرار است مثل همیشه کارها با نظر انفردای ممبینی پیش رود و او هر کاری دلش می خواهد در کمیته داوران و فدراسیون فوتبال انجام دهد.

*ممبینی و برنامه عجیب برای انتخابات فدراسیون فوتبال

ممبینی در نزدیک انتخابات فدراسیون فوتبال دست به کارهای عجیبی زده است که البته این کار در کمیته داوران سابقه دارد. بازی ندادن به داور استان هایی که قرار نیست به آقای رییس در انتخابات هیات رییسه فدراسین فوتبال رای دهند، بخشی از این قبیل اقدامات است؛ اتفاقاتی که حتی ترکش هایی هم داشت و کمک داور زنجانی لیگ برتر را تا مرز خودکشی برد چرا که برادر این داور زنجانی مدعی شد که برادرش به علت بیرون ماندن از فهرست داوران، دست به خودکشی زده است. 

زنجان و کهگیلویه و بویر احمد از جمله استان هایی هستند که قربانی سلیقه آقای رییس شده اند و حداقل تا 25 اسفند قرار نیست داوران این 2 استان حضور پررنگی در مسابقات لیگ برتر و یا حتی لیگ دسته یک داشته باشند.

البته این اتفاقات در فدراسیون فوتبال طبیعی است و همه به دنبال رسیدن به منافع خود از طریق قدرتشان هستند. داستانی تکراری که از زمان ریاست اصفهانیان و یا حتی قبل تر در کمیته داوران وجود داشته و به نظر می رسد با ابقای ممبینی حالا حالاها ادامه داشته باشد.انتظار می‌رود ممبینی در این وضعیت چند جلسه سوری را با اعضای کمیته ای که ساخته است، برگزار کند تا داوران فرض کنند تصمیم هایی که گرفته می شود نظر جمعی است نه سلیقه شخصی.

دیدگاه تان را بنویسید