آماده‌باش راهداری در 14 استان برفی کشور/ سفر غیر ضروری ممنوع!

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور راهداران از امشب در 14 استان در آماده‌باش کامل و مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛  با اعلام سازمان هواشناسی سامانه بارشی که وارد کشور شده است، از هم‌اکنون و با شدت بیشتر از امشب در بسیاری از استان‌های کشور موجب بارش برف خواهد شد.

در این راستا مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ورود جبهه بارشی همراه با کولاک و برف و برودت هوا به کشور تلاش کردیم از دو روز گذشته اطلاعیه به استان‌های درگیر ارسال کنیم و تاکید شود که از نظر شن، نمک، تجهیزات راهداری، گازوئیل و... راهدارخانه‌ها حتما تجهیز شوند.

رودباری افزود: در 940 پایگاه راهداری زمستانی ادوات و راهداران در آماده‌باش کامل هستند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با ورود این سامانه بارشی از سمت شمال غرب، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و چند استان دیگر درگیر بارش برف شود.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که 14 استان درگیر بارش برف شوند، همچنین کولاک در برخی از محورها پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه در دو استان بوشهر و خوزستان هم بارش باران داریم.

رودباری افزود: راهدارخانه‌ها در این 14 استان تجهیز کامل شده‌اند ضمن اینکه راهدارها هم مشغول نمک‌پاشی و برف‌روبی در محورهای این استان‌ها هستند، کما اینکه عملیات برف‌روبی همچنان ادامه دارد و تا پایان بارش برف ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: 10 هزار دستگاه انواع ماشین‌الات راهداری در این 940 راهدارخانه و جاده‌های کشور مستقر شده‌اند و 12 هزار و 300 نیروی راهدار آماده‌باش هستند.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد و همه مراکز مدیریت راه‌های استان درگیر برف و باران در آماده‌باش هستند و رصد جاده‌ها و نظارت بر عملیات راهداری از طریق 800 دستگاه دوربین نظارت تصویری انجام می‌شود.

رودباری ادامه داد: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای 141 گزارشات خود را در باره جاده‌ها ارسال کنند تا در صورت لزوم ادوات اعزام شود. همچنین همکاران ما در مراکز مدیریت راه‌ها مستقر هستند و مردم می‌توانند آخرین وضعیت جاده‌ها را از طریق تلفن گویای 141 و سایت سازمان راهداری دریافت کنند.

مدیرکل ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: مردم از تردد غیرضروری در جاده‌های کشور بپرهیزند و در صورت عدم لزوم حداقل تا دو روز آینده در جاده‌ها خصوصا جاده‌های کوهستانی تردد نداشته باشند و اگر ضرورتی وجود دارد حتما تجهیزات زمستانی کامل و زنجیر چرخ در خودرو داشته باشند و از سلامت خودروی خود و سیستم گرمایشی آن مطمئن باشند، ضمن آنکه دقت کنند مخزن سوخت خودروی آنها در سفرها تکمیل باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید