اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کاهش محسوس دما  از اواخر روز پنجشنبه، سوم بهمن‌ماه به میزان چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد در بیشتر مناطق به‌ویژه غرب، جنوب و مناطق مرتفع استان رخ می‌دهد که این شرایط تا اوایل روز سه‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

در این اطلاعیه اثر مخاطره یخبندان و اقدام‌های پیشگیرانه برای مدیریت حامل‌های انرژی و کنترل دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و محصولات کشاورزی ضروری عنوان شده است.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمال تشدید فعالیت سامانه بارش‌زا، بارش برف و مه‌آلودگی در استان اصفهان وجود دارد.

بر اساس اخطاریه اداره‌کل هواشناسی، نواحی غرب و جنوب‌غرب استان به ویژه مناطق مرتفع و محورهای مواصلاتی با استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر چهارشنبه تا اوایل روز پنجشنبه (فردا) با لغزندگی در سطح جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد همراه خواهد بود.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از روی استان تا سه روز آینده است.

حجت‌الله علی‌عسگریان افزود: وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق به‌ صورت قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد، در نواحی غربی و جنوبی بارش برف و در سایر مناطق نیز بارش برف و باران با شدت کمتر بود.

وی با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دما هوا در ۲۴ ساعت آینده گفت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات روز گذشته به ۱۰ درجه سانتی‌گراد و امروز صبح هم در سردترین ساعات به سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: چوپانان با ۱۴ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین و فریدون‌شهر با ۹ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اندازه‌گیری شد.

وی همچنین برای کلان‌شهر اصفهان در روز پنجشنبه (فردا)، هوای نیمه ابری تا ابری، وزش باد، بارش برف و باران و برای روز جمعه، هوای کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.