در اطلاعیه هواشناسی اصفهان آمده است: با توجه به فعالیت سامانه بارش‌زا بر روی استان از اواخر روز پنجشنبه تا جمعه، بارش‌ برف و باران موقتی و گذرا، مه آلودگی و کاهش دید در بیشتر مناطق و بویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این اطلاعیه افزوده شده است : شدت فعالیت سامانه بارش‌زا از اواخر روز پنجشنبه تا اواسط روز جمعه در بیشتر مناطق استان بویژه نیمه شمالی استان خواهد بود.

هواشناسی اصفهان در این اطلاعیه از رانندگان وسایط نقلیه خواست تا با توجه به پیش‌بینی بارش برف در مسیرهای کوهستانی و سردسیر،  تجهیزات زمستانی بویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از ورود سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت فردا (پنجشنبه) به استان خبر داد و گفت: با ورود این سامانه به استان بارش‌ها در بیشتر مناطق،  بویژه در نیمه شمالی استان به شکل برف و باران خواهد بود.

حجت الله علی عسگریان با بیان اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی به نسبت پایدار برای امروز و فردا در استان است اظهار داشت: با گذر موج ناپایدار از اواخر فردا و اوایل روز جمعه شرایط برای افزایش ابر در بیشتر مناطق استان مهیاست و بارش برف وباران در مناطق غربی و نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: آسمان بیشتر مناطق استان برای امروز و فردا بصورت صاف تاقسمتی ابری گاهی وزش باد، در مناطق غربی مه صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

علی عسگریان خاطرنشان کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای آن چهار درجه سانتیگراد بود.

به گفته وی چادگان با کمینه ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین و خور و بیابانک با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد، گرمترین نقاط استان گزارش شده است.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه (فردا)، هوای صاف و غبارصبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد و برای روز جمعه، هوای قسمتی ابری و غبار صبحگاهی گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده برف گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.