ابراهیم هنرمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار از امروز در غرب استان اصفهان و به تناوب تا اوایل روز یکشنبه در بیشتر مناطق به‌ویژه شرقی و جنوبی است.

وی با بیان اینکه امروز بارش‌ برف و باران، مه‌آلودگی، کاهش دید، گاهی وزش باد نسبتا شدید و کولاک برف در مناطق غربی و جنوبی و بارش پراکنده و وزش باد نسبتا شدید در دیگر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: روزهای جمعه و شنبه نیز در بیشتر مناطق استان به‌ویژه شرق و جنوب، بارش باران و برف و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اوج این بارش‌ها برای مناطق شرقی و مرکزی از جمله کلانشهر اصفهان روز شنبه آینده ۲۱ دی پیش‌بینی می‌شود که همراه با افت محسوس دما است.

این کارشناس، مخاطرات این بارش‌ها و کاهش دما را لغزندگی در جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای به‌ویژه در نیمه شرقی و شمال استان عنوان و اضافه کرد: بیشینه دما در استان از امروز تا شنبه چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد اما کمینه دما، تغییر زیادی نخواهد داشت.

هنرمند، بیشتر بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب غرب را به صورت برف دانست و گفت: گرمترین نقطه استان برای امروز پنجشنبه، چوپانان و خور و بیابانک با ۱۵ درجه بود و سردترین نقطه برای صبح فردا، بویین و میاندشت با هشت درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی، بیشترین دمای کلانشهر اصفهان برای امروز را ۹ درجه و سردترین دما برای فردا صبح را یک درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اصفهان با توجه به پیش‌بینی بارش برف و باران و سردی هوا، لازم است نسبت به اقدام‌های پیشگیرانه، احتیاط لازم هنگام تردد و تجهیز به وسایل زمستانی هنگام عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی شرق و شمال استان، توجه شود.

همچنین بر پایه اطلاعات مندرج در سامانه هواشناسی اصفهان، میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان از اول مهر تا نوزدهم دی جاری ۶۶.۹ میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلی‌متر کاهش دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده سردی هوا، یخبندان و بارش برف را در استان خواهیم داشت و جلسه‌های ستاد مدیریت بحران در همه شهرستان‌ها و استانداری برای آماده‌باش در برابر بلایای جوی تشکیل شد.

منصور شیشه فروش با بیان اینکه شهرداری‌ها باید اقدام به تامین نمک و شن مناسب در معابر شهری و پیشگیری از آبگیری‌های احتمالی کنند، گفت: ۴۱ راهدارخانه استان نیز باید در آماده‌باش کامل باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.