صاحب‌گل صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز خرسندی از بارش برف در تفتان و اطراف آن افزود: بارش برف و باران در این موقع از سال نوید دهنده آبادانی، سرسبزی و نشاط بهاری است.
وی بیان کرد: بارش برف در قله تفتان و ارتفاعات و دامنه آن، محدوده سردریا، نرون، تمندان، ولان، حوالی ترشاب و سنگان سبب خوشحالی مردم بویژه کشاورزان و دامداران شده است.
فرماندار خاش اظهار داشت: بارش برف سبب قطع ارتباط مردم و بسته شدن راه برخی از نقاط روستایی حاشیه تفتان شد که با اقدامات به موقع کارکنان راهداری و مشارکت شوراها و دهیاران و مردم منطقه بازگشایی شدند.
وی ادامه داد: بارش پر حجم باران بسیاری از نقاط تشنه شهری، روستایی و عشایری خاش را سیراب کرد.
صالحی گفت: بسیاری از بندهای سنگی و ملاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان که امسال و سال‌های گذشته ساخته شده با ورود سیلاب پر آب شدند و این رحمت الهی سبب تقویت سفره های زیرزمینی، پر آب شدن چاه‌های کشاورزی و منابع آب آشامیدنی مردم شده و قطعا آب به عنوان ماده حیاتی نقش مهمی در ماندگاری مردم در روستاها دارد.
وی افزود: اکیپ های برآورد خسارت و امدادرسانی مشغول کار و فعالیت هستند و به مشکلات احتمالی مردم در کوتاه ترین زمان رسیدگی می شود.
فرماندار خاش اظهارداشت: در برخی از نقاط شهر بر اثر وقوع بارش ها معابر دچار آبگرفتگی شدند که با مدیریت به موقع نیروهای سخت کوش شهرداری که از شب قبل تاکنون در صحنه حضور دارند از بروز شرایط بحرانی پیشگیری شد.

اواخر پاییز نیز بارش برف قله و دامنه تفتان را سفیدپوش کرده بود.

تفتان در ۳۵ کیلومتری جنوب خاش و ۱۶۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع بلندترین قله جنوب شرق کشور محسوب می شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.