مروری بر بازیگران برگزیده دو دهه اخیر جشنواره فجر+ویدئو

بازیگرانی که در دو دهه اخیر جشنواره فیلم فجر برگزیده شدند را در این مطلب بهتر بشناسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بازیگرانی که در دو دهه اخیر جشنواره فیلم فجر برگزیده شدند را در این مطلب بهتر بشناسید.

جشنواره بیست‌ و‌ سوم سال ۸۳
بیست و سومین جشنواره فجر سال ۸۳ با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانانی همچون مجیدی مجیدی، رضا میرکریمی، کمال تبریزی، فریدون جیرانی، پرویز شیخ طادی، تهمینه میلانی، کامبوزیا پرتوی، محمد بزرگ‌نیا، ایرج کریمی، بیژن میرباقری و... برگزار شد.
بهترین بازیگر نقش اول مرد

پرویز پرستویی که در جشنواره بیست و دوم «مارمولک» را داشت، با «بید مجنون» به جشنواره بیست‌و‌سوم آمد. او که در فیلم مجید مجیدی نقش فردی نابینا را ایفا می‌کرد که پس از سالها بینایی ‌اش را بدست می‌آورد، سومین سیمرغش را از جشنواره بیست‌وسوم دریافت کرد.
بهترین بازیگر نقش اول زن

فرشته صدرعرفایی که سال گذشته برای بازی «در شبی که ماه کامل شد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد، سالها پیش برای ایفای نقش در «کافه ترانزیت» کامبوزیا پرتوی اولین سیمرغش را کسب کرد.
بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

مرحوم خسرو شکیبایی که در دهه هفتاد برای بازی در «هامون» و «کیمیا» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را دریافت کرده بود، دومین سیمرغ بازیگری‌اش را از جشنواره بیست‌و‌سوم کسب کرد. شکیبایی که با «سالاد فصل» فریدون جیرانی مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت به عنوان بهترین بازیگر مکمل این دوره از جشنواره انتخاب شد.
بهترین بازیگر نقش مکمل زن

لیلا زارع که امسال با «خون شد» و «روز بلوا» به جشنواره خواهد آمد، سال ۸۳ و برای بازی در اولین فیلم سینمایی‌اش مورد توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. او با بازی در «ماهمه خوبیم» بیژن میرباقری توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره بیست ‌و‌ سوم دریافت کند.

دیدگاه تان را بنویسید