انصراف دهندگان از جشنواره فجر 38/ تصاویر

برخی مستندسازان ، سینماگران ،‌ بازیگران تئاتر و موسیقی در پی حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی از جشنواره های فجر 38 انصراف دادند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس، تعدادی از هنرمندان با عنوان همدردی با مردم و خانواده های داغدیده جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، از حضور در جشنواره فیلم فجر و جشنواره تجسمی فجر انصراف داده اند.

** انصراف دهندگان از جشنواره فیلم فجر:

- فیلم کامی

سازندگان فیلم مستند کامی به تهیه‌کنندگی پیمان قاسم‌خانی و کارگردانی میترا ابراهیمی

 میترا ابراهیمی (کارگردان مستند کامی) با اعلام انصراف از حضور در جشنواره فیلم فجر نوشت: پیش از این با افتخار گفتم که فیلم را در جشنواره فجر اکران خواهم کرد چون کامی برای این مردم است چون نمی‌خواهم با پزهای روشنفکری ببرمش آن طرف و جایی اکرانش بکنم که درکش نمی‌کنند، اما حالا برایم هیچ افتخاری نیست.

حالا پنج سال تلاشم را کوچک‌ می‌بینم در مقابل داغی که بر دل مردم ایرانه! کامی هم به نوعی قربانی شد اما اکرانش بماند به زمانی بهتر با دلی خوش‌تر. این کمترین کاری بود که از دست من برمی‌آمد. با عذرخواهی از عوامل فیلم که بسیار زحمت کشیدند. اینکه اولین فیلم‌ات به اکران مهمترین جشنواره کشورت برسد شاید آرزو باشد اما انسان سوگوار آرزویی ندارد.

51

- مسعود کیمیایی:

کارگردان فیلم "خون شد" از حضور در جشنواره فیلم فجر سی و هشتم انصراف داد.

این کارگردان با انتشار ویدیویی از این جشنواره انصراف داد و گفت:«من امسال فیلمی ساختم به نام «خون شد» که در جشنواره فجر هست. من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم و سمت و سویم همیشه مردم هستند و نگاه می کنم می بینیم که مردم روزگار سختی را می گذرانند و روزی نیست که خبرهای بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره فجر نشان داده بشود به دلیل تسلیتی که به این همه آدم دارم. مردمی که مسافر بودند»

کیمیایی عنوان کرد که این فیلم در جشنواره به نمایش در نمی آید اما بلافاصله با واکنش تهیه کننده فیلم همراه شد و او این انصراف را قبول نکرد و گفت: "تقاضای من این است که این فیلم در بخش کارگردانی داور نشود".

 

انصرافی ها

2

انصرافی ها

 

10

 

انصرافی ها

انصرافی ها

انصرافی ها

انصرافی ها

3

انصراف

** جشنواره تئاتر فجر:

1

 

صابر ابر هم با ارسال پستی در اینستاگرام از انصراف تئاتر "همان چهار دقیقه" از جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

40 (2)

50

انصرافی ها

انصرافی ها

 

انصرافی ها

** جشنواره بخش کارتون فجر

داوران بخش کارتون جشنواره فجربه همراه دبیر این بخش نیز انصراف دادند.

501 (2)

** جشنواره موسیقی فجر:

انصرافی ها

انصرافی ها

 

انصرافی ها

انصرافی ها

4

** جشنواره تجسمی فجر:

انصراف دسته‌جمعی هیئت داوران بخش عکس جشنواره‌ تجسمی فجر

2

1

100

دیدگاه تان را بنویسید