به دنبال برابری کمی و کیفی زنان در مسابقات هستیم

صالحی امیری: شاهد بودم در رویدادهای مختلف هر جا به زنان مسئولیت سپردیم موفق عمل کردند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: می توان سرپرستی کاروان را به زنان داد. من شاهد بودم در رویدادهای مختلف هر جا به زنان مسئولیت سپردیم موفق عمل کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیدرضا صالحی امیری در همایش زن و ورزش گفت: ایجاد یک باور و اندیشه درونی در متن اجتماعی باید صورت بگیرد مبنی بر اینکه تبعیض وجود ندارد. نخستین کار باور است، مبنی بر اینکه توسعه بدون زن ناقص است. اصلاح خانواده بدون زنان امکان پذیر نیست، زن محور جامعه است بنابراین داشتن جامعه سالم نیازمند زنانی سالم و با نشاط است.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: عدم مشارکت زنان باعث گسترش آسیب های اجتماعی، کاهش نشاط و امید اجتماعی، کاهش اعتماد اجتماعی خواهد شد. در چنین وضعیتی با 3 رویکرد روبه رو هستیم؛ تحجر که تبعیض جنسیتی به رسمیت شناخته می شود. رویکرد دوم سکولاریستی است که فروپاشی خانواده و مرزهای اخلاقی است. این رویکرد مبتنی بر استفاده ابزاری از زن است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اسلامی و عقلانی است. در این صورت زن و مرد مکمل هم تعریف شده اند، زن هم رسالت حضور در خانواده دارد هم مشارکت اجتماعی و سیاسی. زن حق تصمیم گیری در همه حوزه ها را خواهد داشت. زنان در ورزش هر جا حضور پیدا کردند، انگیزه برای شکوفایی بیشتر بوده است. 

وی با اشاره با برابری جنسیتی، تصریح کرد: در بازی های آسیایی اولین قدم را برداشتیم و در رویدادهای بعدی آسیایی و المپیک شاهد برابری کمی و کیفی زنان خواهیم بود. نمی توانیم از عدالت اجتماعی صحبت کنیم بدون اینکه برابری کمی و کیفی را در نظر بگیریم. ما نیمی از راه را بعد از انقلاب رفته ایم و در پروسه ۱۰ ساله باید نیم دیگر راه را برویم.

صالحی امیری یادآور شد: برای ارائه تصویر ایران در جهان باید یک دهه آینده حضور کمی و کیفی زنان را برابر کنیم. حتی به گفته خانم طاهریان می توان سرپرستی کاروان را به زنان داد. من شاهد بودم در رویدادهای مختلف هر جا به زنان مسئولیت سپردیم موفق عمل کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید